Výuka o penězích by mohla být na školách povinná, ale v rámci jiného předmětu

Většina učitelů chce, aby finanční gramotnost byla na školách povinná. Vyplynulo to z průzkumu mezi téměř sedmi sty účastníky projektu Rozumíme penězům. Ministerstvo školství teď pracuje na úpravě školních osnov a v nich bude právě i finanční vzdělávání. Ne ale jako samostatný předmět.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ve škole (ilustrační foto) | Foto: European Commission Audiovisual service

Malé skupinky žáků pražské Základní školy Na Smetance si hrají na rodiny a počítají, kde co mají ušetřit nebo co si mohou koupit.

„Naučili se společné komunikaci, společnému názoru na daný problém, najít cestu z toho problému. Naučili se i určité spořivosti a dostali základní informace ohledně nákupů, investic,“ popisuje učitelka Helena Paďourová.

Přehrát

00:00 / 00:00

Výuka o penězích by na školách mohla být povinná, ale v rámci jiného předmětu. Podrobnosti zjišťovala Klára Bílá

K výuce ji vyškolili projektoví odborníci. Třídou tak od té doby létají čísla, slova o bankrotu nebo rozpočtu. Finanční vzdělávání je podle ní důležité, ne ale jako samostatný předmět.

„Protože si neumím představit, že bych finanční gramotnost učila jednu hodinu týdně. Než bych se v uvozovkách rozjela, tak už bych zase končila. Dělali jsme pětihodinové bloky každý měsíc a myslím si, že to bylo docela dobré,“ říká.

Finanční vzdělávání by ale mohlo být brzy povinné pro všechny žáky na základních školách. Myslí si to i většina ze sedmi set učitelů, kteří se do projektu zapojili. Podobně smýšlí i ministerstvo školství, potvrdil Radiožurnálu jeho náměstek Jindřich Fryč.

Rozumíme penězům | Foto: Klára Bílá

„Nebude to samostatný předmět. Za sebe považuji finanční gramotnost jako jednu z důležitých kompetencí, které by měl mít žák už na základní škole. Je potřeba mladé lidi na život připravit, aby chápali finančnictví. Naším cílem je proto v rámci revize rámcového vzdělávacího programu toto téma do vzdělávacího programu inkorporovat, “ uvedl náměstek.

Finanční vzdělávání je v osnovách zatím jako nepovinný předmět už tři roky. Projekt Rozumíme penězům využilo přes 11 tisíc žáků ze sedmi krajů.

Klára Bílá Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme