Webový katalog Univerzity Karlovy představuje výzkumy vědců a pomáhá jim dostat se na trh

Často se stává, že skvělý výzkum, na kterém pracují vědci na univerzitě, zůstane jen na papíře. Nevšimne si ho totiž ten správný člověk. Proto Univerzita Karlova zřídila speciální on-line katalog, který představuje výsledky jednotlivých výzkumů.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Karolinum

Karolinum | Foto: Univerzita Karlova

Katalog si může prohlédnout každý na stránkách Univerzity Karlovy. „Tam už je přímo záložka Katalog služeb, kde se dá dostat k celkové nabídce i k jednotlivým souborům jedno až dvoustránkových nabídek,“ vysvětluje ředitelka Centra pro přenos poznatků Hana Kosová.

Více než 130 vizitek jednotlivých vědeckých týmů najdete právě v tomto katalogu. „Nabídka jednotlivých vědeckých týmů je vždy na jednu až dvě stránky, kde se nabízí celé spektrum konkrétních služeb přístrojového využití z oblasti lékařských věd, přírodních věd, humanitních věd. Máme to seřazeno do těchto bloků, aby orientace byla trochu jednodušší,“ dodává Kosová.

Přehrát

00:00 / 00:00

Univerzita Karlova připravila on-line katalog, ve kterém představuje práci svých vědců. Více si poslechněte v reportáži Pavly Lioliasové.

Jedním z vědců je Alexandr Hrabálek z katedry Anorganické a organické chemie Univerzity Karlovy, který s kolegy vyvíjí léky proti agresivní formě tuberkulózy. Díky katalogu doufá, že najde zájemce o testování nových léčiv.

„Slibujeme si od toho, že vývoji napomůžeme a jednak, pokud se to podaří využít komerčně, bychom mohli získat prostředky pro naši další práci,“ říká Hrabálek. První firma se jim už ozvala. „My v podstatě můžeme, pokud budou požadavky přiměřené a naší kapacitě vyhovující, uspokojit každého. Dostali jsme už jednu nabídku například z Indie na tuto spolupráci. Očekáváme, že bychom mohli dostat nabídky další.“

Univerzita chce katalog dále rozšiřovat

Že se ozývají první zájemci, potvrzuje i Kosová. „Katalog služeb je fakticky vytištěný a k dispozici na webových stránkách jej máme dva měsíce. Od té doby se nám už ozývají první vlaštovky z firem, řekla bych něco kolem deseti, dvaceti firem projevilo zájem na základě katalogu.“

O jeho využití uvažuje také ředitel firmy vyrábějící zdravotnické prostředky Karel Volenec. „Je to v tento okamžik ve stádiu zvažování. Tím, že jsme vázáni na velmi přísnou sféru v oblasti regulatury, v oblasti toho, co smíme a co nesmíme, potřebujeme, aby u pracovišť byla takzvaná akreditace, aby jejich laboratoře odpovídaly správné laboratorní praxi."

Příprava katalogu trvala Univerzitě Karlově celý rok. Další vizitky chce do katalogu přidávat postupně.

Pavla Lioliasová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme