Za modernizaci úseku D1 u Jihlavy chce firma po státu až 120 milionů navíc
Dalších 35 kilometrů dálnice D1 už připomíná kvalitní komunikaci. Ve čtvrtek večer skončilo dvouleté omezení u Velké Bíteše a ode dneška je volně průjezdný i směr na Prahu u Jihlavy. Na druhé straně dálnice budou dělníci ještě pár dnů pracovat. Už teď je ale jisté, že modernizace právě tohoto úseku se státu o několik desítek miliónů korun prodraží.
Správně naklopenou širší dálnici s vyššími svodidly a především rovným betonovým povrchem si řidiči už rok užívají u Lokte a Šternova. Od teď je stejné svezení čeká u Velké Bíteše a Jihlavy.
Na dalších modernizovaných úsecích u Ostředku a Kývalky dělníci zatím pracují ve středním pásu a nová dálnice tady bude nejdřív za rok.
Za modernizaci úseku D1 u Jihlavy chce firma po státu až 120 miliónů navíc. Podrobnosti od Evy Kézrové
Pokud se ovšem nestane něco nepředvídaného jako v případě úseku D1 mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou, po kterém řidiči do Prahy ode dneška pojedou bez omezení. Modernizace se tam protáhla o rok, a protože to byl stát, kdo kvůli obavám ze zimní údržby loni stavbu zastavil, musí stavební firmě zaplatit zvýšené náklady.
„Nároky od zhotovitele čítají až 120 milionů korun,“ říká generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa.
Zmíněná částka představuje zhruba pětinu vysoutěžené ceny. Podle Kroupy ale stát tak vysokou sumu určitě nezaplatí.
„My si nemyslíme, že ty nároky jsou doložené. Skutečně se bere každá položka a zkoumáme, jestli s tím zhotovitel náklady skutečně měl. Částka, o které mluvím, to jsou takzvané předběžné nároky, teď bude ten nárok konečný, kdy se jednotlivé věci budou muset posoudit,“ vysvětluje ředitel ŘSD. A to bude podle něj ještě pár měsíců trvat.