Za Sobotku v buldozeru pokuta od úřadu 23 tisíc. Budeme se bránit žalobou, říká asociace operátorů

Pokutu ve výši 23 tisíc korun musí zaplatit Česká asociace satelitních operátorů. Od Úřadu pro dohled nad hospodařením politických stran a politických hnutí ji dostala za to, že nechala v polovině května otisknout inzerát s karikaturou premiéra Bohuslava Sobotky (ČSSD) v buldozeru. Podle kontrolorů šlo o nedovolenou předvolební kampaň. Asociace s postihem nesouhlasí a chce se bránit žalobou.

Původní zpráva Praha / Brno Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Česká asociace satelitních operátorů se reklamou ohradila proti novele zákona o elektronických komunikacích | Foto: Česká asociace satelitních operátorů | Zdroj: Facebook.com / Česká asociace satelitních operátorů

„Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran a hnutí uložil České asociaci satelitních operátorů pokutu ve výši 23 tisíc korun,“ potvrdil serveru iROZHLAS.cz sekretář asociace Patrik Brom.

Padla další pokuta za porušení pravidel volební kampaně. Hříšník musí zaplatit 23 tisíc

Číst článek

Česká asociace satelitních operátorů pomocí reklamy v tisku kritizovala novelu zákona o elektronických komunikacích. Inzerát zobrazoval kreslenou karikaturu premiéra Bohuslava Sobotky z ČSSD, jak hrne peníze pryč ze státní kasy. „Proč hrne premiér naše peníze soukromým firmám? Nevíme…" píše se v něm.

Reklamu otiskla v polovině května, tedy jen dva týdny po oficiálním startu předvolební kampaně, Mladá fronta Dnes. O zahájení správního řízení asociaci informoval dohledový úřad v dopise datovaném 11. srpna, jak už dříve upozornil server iROZHLAS.cz.

Sobotka v nevýhodě

Operátoři podle kontrolorů pochybili, když se zúčastnili kampaně bez předchozí registrace ve zvláštním registru úřadu. V řízení jim hrozila pokuta až 100 tisíc korun. Asociace se od začátku brání tím, že o součást kampaně před volbami do sněmovny nešlo. Dohledový orgán si však stál za tím, že inzerát znaky kampaně naplňoval.

„Text inzerátu na první pohled vzbuzuje dojem, že cílem obviněného bylo primárně ovlivnit rozhodování poslanců. Při bližším zkoumání nicméně úřad dospěl k závěru, že inzerát je v celkovém kontextu způsobilý negativním způsobem ovlivnit názor čtenářů na předsedu vlády, který byl době vydání inzerátu v pozici designovaného celostátního lídra ČSSD,“ píše se v rozhodnutí dohledového úřadu, který má server iROZHLAS.cz k dispozici.

Autoři knihy o podnikání Andreje Babiše čelí správnímu řízení. 'Je to šikana,' říkají

Číst článek

Satelitní operátoři však s postupem dohledového úřadu nesouhlasí. „Ústavou zaručené právo svobody slova nelze podmiňovat jakoukoliv předchozí registrací, a to i včetně situací, kdy je toto právo uplatněno formou placeného inzerátu v době předvolební kampaně,“ pokračoval Brom.

Asociace se tak podle sekretáře bude proti rozhodnutí úřadu bránit správní žalobou u Krajského soudu v Brně. „Tady jde o princip, nikoliv o výši pokuty," doplnil.

Z více než 130 správních řízení, které Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran a politických hnutí dosud zahájil, jde zatím o druhé skončené řízení. V prvním případě udělil pokutu ve výši 19 tisíc korun, a to v případě miliardáře Pavla Sehnala z ODA za nedostatečné označení propagačním materiálů.

Kristýna Guryčová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme