Zájezd je možné reklamovat do tří měsíců od návratu z dovolené
Letní turistická sezona se dostává do poloviny. Pokud jste se vrátili z dovolené nespokojeni, a může za to cestovní kancelář, zájezd můžete reklamovat. Stěžovat si můžete v případech, kdy cestovní kancelář nedodrží povinnosti vyplývající z cestovní smlouvy. Jestli máte dovolenou teprve před sebou, připravte se i na to, že ne všechno bude podle vašich představ.
Pokud nedostanete na dovolené služby, které jste si objednali a zaplatili, stěžujte si po návratu u cestovní kanceláře. S reklamací ale neotálejte.
„Reklamaci je nutné podat do tří měsíců od návratu ze zájezdu a cestovní kancelář se musí ozvat do 30 dnů. To celé se řídí občanským zákoníkem. V případě, že se zákazník nedohodne s cestovní kanceláří, tak je lepší obrátit se k soudu,“ říká Jana Jabůrková z ministerstva pro místní rozvoj.
Doporučuje také všechny závady zdokumentovat, pořídit fotografie, udělat zápis závad a nechat si ho potvrdit delegátem cestovní kanceláře na místě. Podle majitele cestovní kanceláře Alexandria Alexandra Pavlova je nejlepší řešit veškeré stížnosti v místě pobytu:
„Vřele doporučuji jakýkoli problém řešit okamžitě na místě, řešit jej s personálem, který tam je k dispozici, ať už je to delegát cestovní kanceláře nebo hotelová recepce. Myslím si, že v drtivé většině případů dojde k okamžité nápravě. Většinou se reklamace týkají jednoduchých technických problémů, které jsou třeba v hotelů. Jednoduchá oprava potom zaručí spokojenost zákazníků.“
Aleš Ondrúj ze Student Agency přidává jednu dobrou radu, jak si předem ověřit polohu hotelu, která často bývá důvodem nespokojenosti a častým důvodem reklamace.
„Určitě má možnost se při on-line prodeji podívat na internet, kde jsou dnes často už i mapy, kde se přímo nachází hotel. Může si na mapě zobrazit, jak to tam vypadá. Může si jí zobrazit v náhledu, v družicovém snímku, takže se může podívat, jak je to daleko, co je tam za okolí. Aby si zajistil veškeré informac," říká Ondrúj.
To je vůbec základní předpoklad spokojené dovolené. Dobře si vybrat cíl cesty, zájezd i konkrétní hotel.
„To, co se mi na něm líbí. Ať už je to výhled na moře, blízkost do města nebo k moři. Přesně si všechno nechat napsat do smlouvy. Určitě je dobré si zkontrolovat pojištění cestovní kanceláře, reklamační řád a taková jednoduchá pomůcka je, že to co je napsáno tím nejmenším písmem, je nejdůležitější,“ dodává Jana Jabůrková.