Žáky u přijímacích zkoušek potrápila múza. Většinou ji psali s kroužkem

Přestože zhruba polovina středních škol letos přijímačky nepořádala, v šesti krajích se konaly jednotné zkoušky. Žáci v testech obecných studijních předpokladů bojovali zejména s kroužky, respektive čárkami nad u. Problémy měli také s úlohami, které vyžadovaly matematickou gramotnost a abstraktní myšlení.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Začíná první kolo přijímacích zkoušek na střední školy | Foto: Filip Jandourek

Plošně byli žáci devátých tříd testováni v Karlovarském, Ústeckém, Libereckém, Pardubickém, Zlínském a Moravskoslezském kraji. Přijímačky zajišťovala společnost Scio. Její zadání využily také desítky škol v dalších krajích.

Analýza prvního kola testů ukázala na nejčastější chyby uchazečů. Většina žáků chybovala ve slovech jako iglú, múza nebo ocúny. 12 procent dětí raději úlohu, kde měly najít pravopisnou chybu, zcela vynechalo.

Přehrát

00:00 / 00:00

Redaktorka Klára Bílá zjišťovala, jaké chyby dělali žáci nejčastěji

„Největší problémy v testu obecných studijních předpokladů představuje takzvaný kvantitativní oddíl, to je jeden z těch tří, to znamená verbálního, analytického a kvantitativního, které tvoří celkově test obecných studijních předpokladů. V tomto oddílu je nutno používat určitou míru matematické gramotnosti, což zjevně dělá uchazečům, v tomto případě žákům základních škol, největší problémy. V matematice jsou to algebraické úlohy a dále úlohy, které zjišťují míru abstraktního myšlení u uchazečů,“ shrnuje Bohumil Kartous ze společnosti Scio.

Jednotné testy obecných studijních předpokladů psalo skoro 37 tisíc žáků. Nejlépe dopadli ti, kteří se hlásili na gymnázia. Nejhůř pak žáci, kteří se ucházejí o místo na zdravotnických školách.

Klára Bílá, Stanislav Janalík, krw Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme