Zaorálek chce změnit předvolební kampaň. Navrhují mu i slogan 'Pomeranče proti koblihám'

Nový volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek chce změnit podobu volební kampaně. Nelíbí se mu styl ani estetika té předešlé, kterou navrhl bývalý volební manažer strany Jan Birke. O změnách v kampani sociálních demokratů informoval server Aktuálně.cz.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Do voleb povede sociální demokraty Lubomír Zaorálek | Foto: ČTK

Lubomír Zaorálek by chtěl změnit grafickou podobu kampaně. Změny se dotknou i personálního obsazení týmu, který na kampani pracuje. Ze skupiny expertů, kteří připravují podklady, například odejde Jiří Chvojka. Ohrožena je i pozice PR specialisty Jana Vávry.

Chvojka v minulosti pracoval pro ODS a Vávra se podílel na několika kampaních ČSSD. Chystal například prezentace pro volby v roce 2008, pro které se po úspěchu vžila přezdívka "oranžová tsunami". Ani jeden z nich možnou výměnu ve volebním štábu nechtěl nijak komentovat.

Výměna lídra může ČSSD vyjít draho. Půjde nachystaná kampaň k ledu?

Číst článek

Lubomír Zaorálek už v sobotu naznačil, že má kampaň nízkou dynamiku a jsou v ní chyby. Materiály pro voliče chce udělat srozumitelnější. Už v sobotu řekl, že by se pokusil styl kampaně a její estetiku změnit. Možné změny projedná volební manažer Milan Chovanec ve čtvrtek s lídry jednotlivých krajských kandidátek.

"Na přípravě voleb pracujeme intenzivně a určitě budeme včas informovat veřejnost," napsal serveru iROZHLAS.cz v SMS Chovanec.

Dobrá země pro život

Zatím není jasné, jaký bude osud hesla „Dobrá země pro život", které sociální demokraté po testování na vzorku respondentů vybrali jako nejlepší. Kandidáti v hlavním městě totiž navrhují jinou větu, a to „Pomeranče proti koblihám". Tím narážejí na svého rivala - hnutí ANO Andreje Babiše. Dalším heslem by pak mělo být „Politik ČSSD = Váš dobrý soused".

Voliči se s kampaní budou setkávat na bilboardech, plakátech, v novinách i na sociálních sítích. Sociální demokraté také budou využívat blogy a mítinky. Strana si kromě toho nechá také zanalyzovat názory voličů. Své síly chce napnout do levicověji zaměřených regionů země. Celá kampaň má stát 82 milionů korun.

Ministr zahraničí Lubomír Zaorálek (ČSSD) na březnovém sjezdu strany | Foto: Filip Jandourek | Zdroj: Český rozhlas

Pokud jde o personální obsazení kandidátek, zatím nic nenasvědčuje, že dojde k nějakým změnám. Poté, co ve funkci předsedy skončil Bohuslav Sobotka, se uvažovalo o tom, že by se mohl na jihočeskou kandidátku vrátit bývalý hejtman Jiří Zimola. Nyní tomu ale nic nenasvědčuje. Kvůli vyškrtnutí Zimoly chce však kandidaturu položit současná jihočeská hejtmanka Ivana Stráská a další členové ČSSD.

Vyhozené peníze?

„Ostrá kampaň začne až po prázdninách. Všechno ještě nachystané a vytištěné asi není. Takže čas na změnu ještě je, ale samozřejmě to bude něco stát," řekl minulý týden serveru iROZHLAS.cz politolog Stanislav Balík z Masarykovy univerzity v Brně.

Do finančního limitu se tyto výdaje totiž započítávají i přesto, že strana dané vizuály a materiály nepoužije.

„Pokud proběhlo nějaké plnění po oficiálním startu kampaně, musí se započítat do nákladů kampaně bez ohledu na to, že se předmět toho plnění v kampani nijak nevyužije. V tom případě tedy může jít o vyhozené peníze," vysvětlil politolog Jan Outlý, který je členem Úřadu pro dohled nad financováním politických stran a hnutí.

Martin Karlík, Kristýna Novotná, dbr Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější:

Nejčtenější na Facebooku

Nejčtenější na Twitteru