Zaplacený zájezd cestovka zrušila hodiny před odletem. Žádejte odškodné, radí obchodní inspekce

Zaplatila si dovolenou a těšila se na příjemný pobyt v Řecku. Jenže místo toho paní Taťánu čekaly hodiny telefonátů a nakonec zklamání. Jen pár hodin před odletem cestovní kancelář její zájezd zrušila. Přitom klienty do poslední chvíle ujišťovala, že je vše v pořádku. Jak se ale později ukázalo, nezajistila ani ubytování.

Tento článek je více než rok starý.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dovolená u moře

Dovolená u moře | Foto: PublicDomainPictures | Zdroj: Pixabay

„Týden před odletem jsme si objednali zájezd na ostrov Zakynthos. Cestovní kancelář nám potvrdila, že vše je v pořádku, že letenky i hotel jsou. Takže jsme pět dní před odjezdem zájezd zaplatili," popsala paní Taťána z Prahy pro Radiožurnál, jak anabáze s cestovní kanceláří začala.

První problémy se objevily tři dny před plánovaným odjezdem, kdy měly přijít pokyny k cestě a ubytování. Jenže nepřišly, a protože se cestovka neozvala ani následující den, kontaktovala ji klientka sama.

Propagační akce i chyby v systému. Milovníci cestování mohou na letenkách ušetřit tisíce korun

Číst článek

„Já jsem teď byla zařizovat tu vaši dovolenou a kolegyně mi říkaly, že se jim pro vás nepodařilo získat žádnou nabídku. Ten zájezd se stornuje a vrátí se vám veškeré penízky," vysvětlila klientce pracovnice cestovní kanceláře, že hotel v Řecku nesehnala.  

Podle Jana Papeže z asociace cestovních kanceláří je takový případ ojedinělý. Chybu vidí v tom, že kancelář klienta neinformovala dřív. „Pokud ta cestovní ubytování neměla, měla ho ze zákona bez odkladu informovat, že ho potvrzený nemá. Pokud nesehnala ubytování, tak je zvláštní, že potvrdila cestovní smlouvu."

Cestovní kancelář by podle zákona měla klientce vrátit všechny peníze. A pokud ve smlouvě nepodepsala některou ze zákonných výjimek, tak také zaplatit desetiprocentní penále za pozdní zrušení zájezdu, dodává mluvčí České obchodní inspekce Jiří Frӧhlich. 

„Pokud spotřebitel po zrušeném zájezdu nemá zpět své peníze, je třeba se obrátit například na policii nebo příslušné soudy. Pokud spotřebitel žádá deset procent odškodného, které nedostal, tak by měl požádat příslušnou cestovní kancelář. Pokud neuspěje, může žádat soud, případně věc řešit mimosoudní cestou," vysvětluje.

Asociace cestovních kanceláří také toho radí, aby se klienti se špatnými zkušenostmi podělili s pojišťovnou, která nespolehlivou cestovní kancelář pojistila.

Evelyna Kulíšková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme