Zeman a přímá volba vyvolávají emoce. I proto prý média informují o banalitách

Od chvíle, kdy byl Miloš Zeman zvolen prezidentem, sledují média prakticky každý jeho krok. Informovala o odjezdu zpátky na Vysočinu, kde si zašel vítěz voleb nakoupit a na poštu, i o včerejším návratu do Prahy, kde dnes Zeman absolvoval první sérii schůzek v přípravě na převzetí úřadu. Ne všichni si ale myslí, že je taková míra pozornosti vhodná.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nově zvolený prezident Miloš Zeman (SPOZ) se vrátil z Vysočiny

Nově zvolený prezident Miloš Zeman (SPOZ) se vrátil z Vysočiny | Foto: Filip Jandourek

Novináři by se měli, alespoň podle komentátora Hospodářských novin Petra Fischera, zaměřit na důležitější otázky spojené s chystanou výměnou na postu prezidenta a probírat politické souvislosti namísto senzačních detailů ze Zemanova soukromého života.

„Mám dojem, že v poslední době převažují právě ty informace banální až bulvární, a to je spíš důsledek takového toho kampaňovitého přístupu médií. Zkrátka je tady nějaká osoba, na kterou je teď upřena pozornost, a té se budeme držet tak dlouho, dokud z toho budeme moci vymačkat určité emoce. A postava Miloše Zemana tyto emoce nabízí – dá se říci – už předem,“ uvažuje Fischer.

Přehrát

00:00 / 00:00

Komentátor Hospodářských novin Petr Fischer a komentátor Českého rozhlasu 6 Radko Kubičko se zamysleli nad tím, jestli je mediální pozornost věnovaná Miloši Zemanovi adekvátní

Příštího prezidenta považuje za typ provokativního člověka. Pokud by v boji o Hrad uspěl Karel Schwarzenberg, v médiích by se prý probíraly trochu jiné okruhy témat.

S tím nesouhlasí komentátor Českého rozhlasu 6 Radko Kubičko, přestože uznává, že Miloš Zeman některé novináře zkrátka fascinuje svým zemitým humorem, svérázným vystupováním a urážkami na jejich adresu.

Hlavní příčinou zvýšeného zájmu je podle něj samotná přímá volba prezidenta, která rozjitřila emoce a přitáhla pozornost lidí k politice.

„Média na to přirozeně reagovala tím, že dělala hodně debat, pronásledovala kandidáty, ptala se jich úplně na všechno včetně věcí, které s prezidentským úřadem ani nesouvisely,“ přibližuje Kubičko.

Důraz na emoce i snaha vydělat

Nezanedbatelná je údajně také snaha médií udržet pozornost diváků prostřednictvím zpravodajství zaměřeného na emoce i názory a zvýšit tak sledovanost v době, kdy se mnohá potýkají s poklesem zájmu.

„Jenom jeho odjezd z Prahy, když kamery televize jedou za ním autem a sledují, že jede 160 kilometrů v hodině, že opravdu míří tím směrem a že se po cestě zastavil na večeři, to jsou podle mě naprosto zbytečné informace, které samozřejmě ukazují jenom na to, že tak vůbec nejde o podstatu věci, to znamená, jaký to bude prezident, co bude dělat,“ uvádí Fischer příklad.

Nově zvolený prezident Miloš Zeman s dcerou Kateřinou ve svém volebním štábu v pražském Top Hotelu | Foto: ČTK

Dá se předpokládat, že zájem médií o Miloše Zemana bude s blížícím se nástupem do funkce ještě stoupat. Pak by se ale mohl objem zpráv o hlavě státu trochu snížit.

„Bude záležet na tom, jak se bude Miloš Zeman ve funkci projevovat. Jestli se bude projevovat podobně jako v prezidentské kampani, kdy říkal silné výroky, kdy opravdu bylo o čem psát, bylo co sledovat, tak si myslím, že to bude pokračovat. Ale já si myslím, že i sám Miloš Zeman se přímo v úřadě přece jenom trošičku zklidní,“ dodává Kubičko s tím, že také Václav Klaus byl pro média nejzajímavější, když pronesl nějaký kontroverzní výrok.

Veronika Sedláčková, Kristina Winklerová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme