Zeman hned po svém vítězství opět útočí na novináře. Má tak citace ve všech médiích

Jako návrat ztraceného syna vypadá vítězství Miloše Zemana. Z mytické Vysočiny míří rovnou na Pražský hrad a bez váhání o sobě dává vědět. Jako první cíl si několik minut po oznámení výsledků voleb vybral novináře. Otázka za všechny peníze zní, co ho k dloubancům pod žebra novinářů vede a zdali se mu to v dlouhodobém výhledu vyplatí.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Miloš Zeman | Zdroj: Reuters

„Ale pane redaktore, kdybyste byl poslouchal a měl vyšší než průměrnou inteligenci českých novinářů, tak bystě věděl...“ Na tento typický začátek většiny odpovědí už novináři málem zapomněli, přece jenom Miloš Zeman byl mimo aktivní politiku deset let. Teď se staré časy vracejí a budoucí prezident má pro to podle svého příznivce ve volebním štábu Jana Šolty dost důvodů.

„Co dovedli novináři dneska, tak to je hnus. To je hnus. Aby byli pravdiví, to nedělají. České noviny, bohužel. Podívejte se na poslední dobu. Jediné noviny nestály za druhou stranou objektivně. Všechny jednohlasně,“ říká Šolta.

Přehrát

00:00 / 00:00

Proč je pro Miloše Zemana výhodné útočit na novináře, se snažil zjistit reportér Ľubomír Smatana

Některá média se v uplynulých dnech jasně vymezila proti Miloši Zemanovi a šéfredaktoři doporučili čtenářům volit Karla Schwarzenberga. Zkušený mediální analytik Karel Hvížďala upozorňuje, že jim to nový prezident těžko odpustí, i když na takovém postupu médií není nic zvláštního.

„V angloamerickém světě je zcela běžné, není to výjimka. Výjimka je to spíše v českém kontextu. A pokud jsou to neveřejnoprávní média, privátní média, tak na to samozřejmě mají nárok a nelze jim to vyčítat,“ podotýká Hvížďala.

Optimistické zprávy netáhnou

Novináři nemají nejlepší pověst a Miloš Zeman toho využívá. Konkurence nutí redaktory k tomu, aby zobrazovali skutečnost spíš v temných barvách, protože právě to mají masy v oblibě.

Jenom těžko tedy budou se vší vážností publikovat optimistickou zprávu, že Miloš Zeman má v kanceláři kocoura Ferdu a že ho má upřímně rád.

„Je tam kocour, jmenuje se Ferda. Nevím vůbec, kde to jméno vzniklo. A je všude zdejší, ale nikomu nepatří. Takže Ferda na Hrad, ale každopádně to je Zeman na Hrad,“ potvrzuje mluvčí Zemanova volebního štábu Hana Burianová, že kocour opravdu existuje.

Miloš Zeman | Foto: Reuters

Jenže prezidenta s tak pestrou politickou minulostí a s vazbami na podezřelé lobbisty musejí novináři konfrontovat s podstatně tvrdšími dotazy. Takovým smečům ale Miloš Zeman odolá a doba rychlokvašených informací mu přeje, myslí si publicista Hvížďala.

„Všechna setkání tím, že je stále prošpikovává citáty a bonmoty, snižuje na úroveň estrády. On ví, že když něco takhle ostřejšího řekne, že bude citován ve všech médiích. A to ho zajímá v podstatě víc než cokoli jiného,“ vysvětluje Karel Hvížďala.

Bonmotů na adresu médií rozhazoval Miloš Zeman po ukončení voleb nepřeberně. Své příznivce potěšil a novináři se stejně budou pokoušet získat rozhovor, i kdyby je častoval mnohem peprnějšími výrazy. Zřejmě ho nesmějí brát tak vážně. Ani před odjezdem na Vysočinu.

„Pak se vrátím do Prahy, se mnou přijde zákon a budu se připravovat na nástup do funkce,“ pronáší Miloš Zeman.

Na první zahraniční cestu pojede prezident Zeman na Slovensko, kde byl premiér Robert Fico s novináři také těžce na kordy. Druhé volební období ale úplně změnil styl a slovenské politice to podle komentátorů prospívá. Tak uvidíme, s čím se prezident vrátí.

Ľubomír Smatana Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme