Zeman osloví voliče na sociálních sítích, Schwarzenberg míří na Moravu

Prezidentští kandidáti zesilují kampaň. Míří tam, kde v prvním kole neuspěli. Zatímco Miloš Zeman sází na sociální sítě, Karel Schwarzenberg vyrazí do krajů, kde nezvítězil.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Finalisté prezidentských voleb Karel Schwarzenberg a Miloš Zeman

Finalisté prezidentských voleb Karel Schwarzenberg a Miloš Zeman | Zdroj: ČTK

Schwarzenberg osobně vyjede na Moravu, kde v prvním kole voleb neměl podporu.

Lidé tam budou moci vidět a hlavně slyšet i takzvané cestáře v červených ušankách, kteří budou šířit jeho program. Schwarzenbergův tým navíc připravuje i jednu novinku - telefonní kampaň.

Komentátor Českého rozhlasu 6 Radko Kubičko se ale domnívá, že zahraniční marketingové postupy nemají na Čechy velký vlliv, protože více sází na lidskost kandidátů. Převahu Zemana na Moravě se podle něj Schwarzenbergovi zvrátit nepodaří.

Přehrát

00:00 / 00:00

Hosty večerních Ozvěn dne byli odbornice na politický marketing Eva Lebedová z Univerzity Palackého v Olomouci a komentátor Českého rozhlasu 6 Radko Kubičko

„Dlouhodobé výsledky na Moravě ukazují, že je spíše levicová, a jestliže se Zeman nyní definuje jako levicový kandidát, tak si myslím, že na to bude většina lidí reflektovat, a když už nemají žádného jiného levicového kandidáta, tak zřejmě budou hlasovat pro Miloše Zemana,“ upozornil ve večerních Ozvěnách dne.

Zeman se zase chystá oslovit mládež po sociálních sítích. Příštích deset dnů ho bude plno na Facebooku i Twitteru. Obecně na internetu prý budou od víkendu k zhlédnutí vtipná videa.

Podle odbornice na politický marketing Evy Lebedové ale přichází tato snaha příliš pozdě. „Aktivity na Facebooku jsou aktivitami, kde se fanoušci sbírají postupně a do určité míry je to z mého pohledu dlouhodobější proces,“ zmínila.

Peníze na druhé kolo zbyly

Za kampaň mohou prezidentští kandidáti utratit maximálně 50 milionů korun, a to 40 milionů před prvním kolem volby a 10 před druhým. Jak Miloš Zeman, tak Karel Schwarzenberg tak teď nemohou utratit více než 10 milionů korun.

Přehrát

00:00 / 00:00

O cílech kampaní Zemana i Schwarzenberga a finanční stránce jejich propagace mluvila v Odpoledním Radiožurnálu Věra Masopustová

Tým Miloše Zemana s jeho postupem do druhého kola počítal a má na něj ještě zhruba milion korun. Karlu Schwarzenbergovi zbyly tři miliony. Tomu ale jeho strana TOP 09 ještě další tři miliony přidá. Dnes dopoledne se na tom dohodlo předsednictvo. Jeden milion na kampaň Schwarzenberga vyčlenili i Starostové a nezávislí, peníze mu pošlou i soukromí dárci.

„Budou vytištěny materiály a budou pořádány akce – různé koncerty, setkání výrazných osobností, které Karla podporují z veřejnosti,“ popsala místopředsedkyně strany Helena Langšádlová. Morální podporu dnes Schwarzenbergovi vyjádřila ODS.

Zeman a Schwarzenberg mají na přesvědčování nerozhodnutých voličů necelé dva týdny.

První duel finalistů prezidentské volby vysílá Radiožurnál ve středu od 14 hodin. Na našem webu zprávy.rozhlas.cz přinášíme od 14 hodin přímý videopřenos debaty a nabízíme online reportáž.

Vedení ODS podpořilo do druhého kola prezidentských voleb Schwarzenberga

Číst článek

Věra Pfeifferová, Simona Bartošová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme