Zloději přišli na další způsob, jak vás připravit o peníze. Stačí jim ofotit si údaje z karty

Zloději přišli na nový způsob, jak získat peníze. Nemusíte už přijít o celou peněženku – stačí jen, aby si ofotili údaje z platební karty. Přes tu pak začnou zadávat platby. Důležité je, aby člověk tyto platby neautorizoval a kartu neprodleně zablokoval.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Platební karta Mir. | Foto: Fotobanka Profimedia | Zdroj: Fotobanka Profimedia

„Poslední noc dovolené v Bruselu jsem ve čtyři hodiny ráno vstala a šla jsem se do koupelny na pokoji připravovat k odjezdu. Během té doby zůstaly mé věci bez dozoru. Nejspíš právě tehdy si ten dotyčný musel buď ofotit, nebo opsat platební údaje z mé karty," popisuje Radiožurnálu Eliška z Prahy zážitky z dovolené.

Přehrát

00:00 / 00:00

Více si o novém triku podvodníků poslechněte v příspěvku Kristýny Křupkové

Přitom ještě před odjezdem z hostelu si zkontrolovala všechny osobní věci včetně peněženky. Ničeho podezřelého si nevšimla. Všechny doklady včetně platební karty měla na svém místě.

„Po návratu z dovolené mi začaly chodit SMS zprávy od mojí banky s potvrzovacími hesly pro dokončení online plateb. O žádné z nich jsem nevěděla, žádnou jsem nezadávala, okamžitě jsem volala do banky," dodává. Na lince jí operátorka oznámila, že někdo s její kartou nakupuje přes internet.

„Koupil si letenky u letecké společnosti a také využil služby Uberu," dodává. Eliška kartu okamžitě zablokovala a vše nahlásila policii. Podle Policejního prezidia by tak měl postupovat každý, komu se něco podobného stane.

To Radiožurnálu potvrzuje i mluvčí ČSOB Pavla Hávová: „U nás v bance se celá situace prošetří. Prošetří se okolnosti případu, ke každé reklamaci přistoupíme individuálně a v případě kladného vyřízení vrátíme klientovi zpět na jeho účet."

Podvodníci mají nový trik. Zpráva láká na slevový kupon pro nákup v supermarketu

Číst článek

Peníze se v takových případech lidem vrátí většinou rychle, doplňuje mluvčí České spořitelny Klára Pačesová: „Když zjistíme, že šlo o platby, které neautorizoval, vrátíme mu peníze do dvou až tří pracovních dní od podání reklamace."

Zamezit podobným situacím můžou lidé podle Kláry Pačesové tím, že si platby přes internet zruší. „To znamená mít transakční limit pro platby na internetu nebo u obchodníků nastaven na 0 Kč a v případě potřeby platby si je zdarma navýšit."

Elišce se vrátily všechny peníze, o které ji cizinec připravil. Policie lidi nabádá, aby si hlídali své doklady velmi pečlivě. Jakoukoli nesrovnalost by měli okamžitě nahlásit bance i na policejní stanici.

Kristýna Křupková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme