Změny v pražské MHD projdou zátěžovým testem. Začíná školní rok

Zhruba polovina pražských tramvají a desítky autobusů jezdí už od soboty 1. září jinak, než dříve. Hlavní zatěžkávací zkouškou pro rozsáhlé změny v síti MHD je ale až dnešní den, protože skončily prázdniny a začíná školní rok.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dopravní podnik Praha, MHD (ilustrační foto).

Dopravní podnik Praha, MHD (ilustrační foto). | Foto: Filip Jandourek

Za posledních 25 let se výrazně proměnil rytmus života v Praze.

Mnohem více lidí bydlí na okraji města a za prací nebo zábavou zkrátka jezdí jinam, než dříve. Přibyly také nové tramvajové tratě a 24 stanic metra.

Pavel Procházka pověřený řízením Ropidu říká, že městská hromadná doprava musí na tuto změnu životního stylu Pražanů efektivně reagovat.

Přehrát

00:00 / 00:00

Příspěvek o změnách v pražské MHD připravil pro Ranní Radiožurnál Jan Herget

„Naším cílem je v danou chvíli to, abychom ulehčili přetíženému centru. Jednak v metru třem přetíženým přestupním stanicím trojúhelníku Můstek-Muzeum-Florenc, v tramvajové dopravě jediné spojnici mezi I. P. Pavlova a Karlovým náměstím - Ječné ulici a vytvořili nějaké alternativy, které umožní zátěž sítě plošněji rozložit.“

S tím mají pomoci páteřní tramvajové linky a metrobusy spojující mnoho městských částí napříč Prahou. Součástí změn je také odstranění souběhů, tedy situací, kdy jede autobus ve stejné trase jako tramvaj nebo metro.

Zrušeny jsou tramvaje číslo 15, 19 a 21. Páteřní tramvajové spoje tvoří linky číslo 3, 9, 11, 17 a 22, ve špičce budou mít intervaly čtyři minuty. Celkem 38 autobusových linek je nově zařazeno mezi takzvané metrobusy, mimo jiné spoje číslo 119, 125, 136, 140, 167, 170, 177, 180 či 197.

„Snažili jsme se souběhy odstraňovat tam, kde nebude nutné tramvajovou dopravu posilovat, to znamená, že kapacita tramvají je tam dostatečná, a snažili jsme se to realizovat u linek, které nejsou vytížené,“ dodává Procházka.

Se zavedením páteřních linek, které pojedou opravdu každou chvíli, se nabízí otázka, jestli tento systém nezkolabuje kvůli nekonečným kolonám. Toto riziko mají minimalizovat další vyhrazené pruhy jen pro MHD a preference tramvají i autobusů na křižovatkách.

Novinky v městské dopravě zavádí také Třebíč. Jde o největší změny za 30 let

Číst článek

Přechod na nový systém cestujícím v prvních dnech usnadní informátoři na klíčových zastávkách. Nové jízdní řády jsou dostupné také na webových stránkách Ropidu a Dopravního podniku anebo na infolince 293 19 18 17.

Síť metrobusových linek v Praze | Foto: Ropid

Jan Herget, Simona Bartošová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme