Značka 'Člověče nezlob, se' láká obchodníky

'Člověče, nezlob se' - sousloví, které si u nás každý spojí se stolní hrou. Počátkem minulého století vymyslel jistý Němec a je to slušný obchodní artikl - už se jí prodaly desítky milionů kusů.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Soudcovské kladívko

Soudcovské kladívko | Foto: Comstock Images

V ČR podnikatele láká i samotný název - "Člověče, nezlob se." Natolik, že by si ho někteří rádi nechali zaregistrovat. Ještě se to nikomu nepovedlo a dnes upozornil server Aktuálně.cz na soudní výrok z konce minulého roku, že jeden ze zájemců o registraci značky Člověče nezlob nemá nárok na několikamilionové odškodné za to, že mu Úřad průmyslového vlastnictví nevyhověl.

Podle Tomáše Bejčka z advokátní kanceláře Korejzová ale neměla tato snaha příliš šancí na úspěch.

Přehrát

00:00 / 00:00

Člověče nezlob se jako ochranná známka? Téma pro Tomáše Bejčka z advokátní kanceláře Korejzová.

"Je to takový boj s větrnými mlýny. Jakoby někdo chtěl označit značku šachy za svoje vlastnictví," řekl Radiožurnálu Bejček, podle kterého by měl efekt fakt, že by žadatel doložil, že slovní spojení použil jako první.

"Určitou šanci by to mělo, ale je třeba si uvědomit, že posuzování rozlišovací způsobilosti se děje až k zápisu označení. Pokud označení žadatel nemá v době řízení nebo zápisu, způsobilost nemůže získat," upřesnil Bejček.

Lukáš Vincourek, Jan Bumba Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme