Značku spolehlivosti získalo v ČR už 16 neziskových organizací

Šestnáct neziskových organizací splnilo podmínky pro získání značky Spolehlivá veřejně prospěšná společnost. Udílí ji Asociace veřejně prospěšných organizací ČR (AVPO) na dobu tří let. Značka spolehlivosti je zárukou pro dárce, že její držitel nezneužívá věnované peníze na nekalé účely.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

ilustrační obrázek

ilustrační obrázek | Foto: www.czech.cz

Veřejně prospěšné organizace, které mají zájem získat značku spolehlivosti, musí splňovat několik kritérii. Prověří je tzv. hodnotitel, jeho zprávu pak posoudí desetičlenná rada složená z nezávislých odborníků, která rozhodne o udělení či neudělení značky “Spolehlivá veřejně prospěšná organizace”.

Značka má pomoci na straně jedné neziskovým organizacím. Na straně druhé pak těm, kteří zamýšlejí některou neziskovku podporovat.

„Značka spolehlivosti garantuje dárcům, že nezisková organizace, která je jejím držitelem, hospodaří s darovanými penězi správně. To znamená, že je investuje tam, kam má,“ říká prezident Asociace veřejně prospěšných organizací Marek Šedivý.

„My hlídáme i výši peněz, které jdou na správu organizace a na fundraising, to znamená to, co ona investuje zpět do své činnosti na provoz,“ upozorňuje.

Nadace podle něj přitom nesmí dávat na provoz více než 35 procent příjmů. „A v této chvíli je průměr u těch 16 organizací, které značku mají, kolem 25 procent. Takže fáma, že víc peněz jde do provozu, než se investuje do klientů, u značkových organizací rozhodně neplatí,“ naznačuje.

Značku spolehlivosti mají například Aliance žen s rakovinou prsu, IQ Roma servis, Dejme dětem šanci, Helppes nebo Raná péče EDA.

Ondřej Klapal Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme