Zpřísnění pravidel pro lodě a skútry. Mnohde budou muset zpomalit, někam už se nedostanou vůbec

Plavci by se letos v řekách a přehradních nádržích měli cítit bezpečněji. Státní plavební správa totiž na léto připravuje zpřísnění pravidel pro lodě a skútry. Někde budou muset zpomalit, někam nebudou smět vjíždět dokonce vůbec. Starostové obcí u velkých přehrad jsou ale s chystanými omezeními nespokojení, podle nich totiž nebudou dostatečná.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vodní skútr | Foto: flickr.com, Creative Commons Attribution 2.0 Generic, Michael Pereckas

Plavci by se letos v řekách a přehradních nádržích měli cítit bezpečněji. Státní plavební správa totiž na léto připravuje zpřísnění pravidel pro lodě a skútry. Někde budou muset zpomalit, někam nebudou smět vjíždět dokonce vůbec. Starostové obcí u velkých přehrad jsou ale s chystanými omezeními nespokojení, podle nich totiž nebudou dostatečná.

Majitelé motorových člunů se letos kromě kontrol budou muset připravit i na přísnější pravidla. Třeba na Slapech nebo na Vltavě u Prahy budou lodě nově muset jezdit pomaleji. Na sedmi přehradách také vzniknou prostory určené jen pro plavce.

Tragické úmrtí na Orlíku vyburcovalo místní k sepsání petice. Bojí se skútrů

Číst článek

„Státní plavební správa má dnes díky použití plavebních znaků možnost na rizikových místech zakázat režim rychlé jízdy. Je to mnohem účelnější než to třeba plošně zakázat na všech vodních plochách. Také pomáhá vymezení zón pro plavce,“ říká mluvčí ministerstva dopravy Zdeněk Neusar.

Prostory pro plavce budou u oblíbených pláží třeba na Orlíku, na Vranově nebo na Brněnské přehradě. Vjíždět do nich nebudou moci žádné lodě. Podle starostů obcí v okolí velkých přehrad jsou ale nová pravidla nedostatečná. Kritizuje je třeba Pavel Filka, jednatel spolku, který sdružuje zástupce obcí z okolí nádrží Orlík a Slapy.

'Stát preferuje majitele člunů'

„Slapská a Orlická přehrada jsou největším rekreačním prostorem pro občany Prahy, v létě se jedná o desetitisíce lidí. Státní plavební správa preferuje několik desítek lidí, kteří ohrožují okolí,“ myslí si Filka.

Přehrada Orlík člun lodě rekreace | Foto: Jitka Cibulová Vokatá

Starostům vadí třeba to, že Státní plavební správa chce chránit plavce jen u některých pláží. Hodně lidí se podle nich koupe dál od břehů.

„Kdyby o tom mohl rozhodovat, navrhnu nějaký prostor, kde skútry budou moct jezdit, a lidé tam nebudou plavat. Jestli se s tím něco dá udělat, třeba omezit prostor pro rychlé lodě, samozřejmě jsem pro,“ navrhuje starosta obce Kožlí u Orlické přehrady Jiří Pont.

'Loni jen 20 nehod'

Ministerstvo dopravy ale další zpřísňování pravidel nechystá. Mohlo by to podle něj zbytečně omezit lodě a skútry také tam, kde se žádní lidé nekoupou.

„Žádné změny v tomto směru nepřipravujeme i z toho důvodu, že počet nehod v loňské plavební sezoně byl nízký, bylo způsobeno pouze dvacet nehod, z toho pouze dvě závažnějšího charakteru,“ říká mluvčí ministerstva Zdeněk Neusar.

O zpřísňování pravidel na řekách a přehradních nádržích se začalo mluvit i kvůli loňské nehodě, při které na Orlické přehradě po srážce s vodním skútrem zemřela osmnáctiletá dívka.

Jiří Svatoš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme