Le Monde viní Sarkozyho z nasazení tajných služeb k odhalení novinářského zdroje

Významný francouzský deník Le Monde podal žalobu na neznámého pachatele. Vedení listu se domnívá, že prezident Sarkozy prý použil nepovolené postupy při odhalení novinářského zdroje, který chtěl zůstat utajený.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Brána Elysejského paláce. Paříž. | Foto: Jan Pokorný

Podle deníku Le Monde měl Elysejský palác použít k odhalení utajovaného zdroje tajných služeb. List uveřejnil v červenci článek, kde byly informace, které pravděpodobně unikly od lidí znalých vyšetřování finanční aféry, která se týká prezidentova blízkého ministra Erica Woertha.

Tajné služby prý vytipovaly jako možný zdroj informací poradce ministryně spravedlnosti. Jak píše šéfredaktorka deníku Le Monde, poradce byl pár dní na to pověřen nadřízenými budováním odvolacího soudu v Guyaně.

V prohlášení zaslaném agentuře AFP se píše, že Elysejský palác tato obvinění odmítá. Nikdy prý takový pokyn tajným službám nevydal.

Jan Pokorný, Marika Táborská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme