Aerolinky na pranýři. Ochranka vyvlekla cestujícího z letadla, potřebovala místo pro jinou posádku

UVNITŘ VIDEO. Běžná praxe aerolinií, kdy se prodá víc letenek, než je v letadle míst, se americké společnosti United Airlines v neděli nevyplatila a přitáhla pozornost veřejnosti i médií. Kvůli nedostatku míst ochranka jednoho z pasažérů násilím doslova odtáhla z paluby. Videa zachycující celý zásah se rozšířila po sociálních sítích a rozpoutala debatu o tom, kam až letecká společnost může zajít. O incidentu informuje server BBC.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Z letadla ho vyvlekli cestujícího násilím. Několik pasažérů si celý incident natočilo. | Foto: reprofoto Youtube

Overbooking neboli prodej nadměrného množství letenek se děje neustále. Prázdná místa totiž aerolinie stojí peníze, a tak raději let přeplní, protože počítají s tím, že někteří lidé nepřijdou nebo si let přerezervují na jiný. Občas to ale nevyjde a je nutné někoho přesunout proti jeho vůli.

V případě nedělního letu z Chicaga do Louisville měli čtyři pasažéři uvolnit na poslední chvíli místo posádce společnosti, která se potřebovala dostat na jiné letiště.

Když podobná situace nastane, aerolinka cestujícím nabídne letenku na další spoj. V neděli nabídla pasažérům 400 dolarů, hotelový pokoj a let druhého dne odpoledne. Nikdo ale nabídku nepřijal, a tak manažer zvýšil nabídku na 800 dolarů, ani ta však nikoho nepřesvědčila. Aerolinie proto rozhodla na základě několika faktorů, kdo bude muset odejít nuceně.

První dvojice nakonec s odchodem z paluby souhlasila. Třetí pasažér, údajně žena odvlečeného muže, na nabídku kývla též. Poslední ze čtveřice byl muž, podle svědků lékař. Letadlo odmítl opustit s tím, že musí být ráno u pacienta, píše BBC.

Svědci později popisovali, že byl velmi rozrušený a rozčilený a pokusil se zavolat svého právníka. Manažer společnosti mu poté oznámil, že pokud nebude spolupracovat, zavolá ochranku, což se následně stalo.

Na videích, která mají miliony zhlédnutí, jde nejprve slyšet konverzace mezi třemi členy bezpečnostních složek a pasažérem. Později ho vytrhávají ze sedačky a odtahují z letadla.

United Airlines má technicky právo násilně donutit pasažéra k odchodu z paluby, pokud odmítne letadlo opustit sám. Tento krok je součástí směrnic o přepravě, podobné případy jsou ale velmi vzácné, stejně tak jako to, že by se uvolňovala místa na poslední chvíli pro jinou posádku.

Zákaz notebooků i kamer. USA omezí elektroniku na palubě letadel z Blízkého východu

Číst článek

„Tohle je smutná událost pro nás všechny tady v United. Omlouvám se,“ řekl v prohlášení generální ředitel aerolinky Oscar Munoz. Společnost podle něj incident prošetří a kontaktuje poškozeného zákazníka. Jeden ze zasahujících členů ochranky byl podle serveru BBC v pondělí odpoledne suspendován.

Incident komentují také lidé na sociálních sítích. V komentářích se objevuje, že už nikdy nepoletí s United Airlines. Někteří pak vtipkují, že například konkurenční Delta Airlines bude mít nový slogan "Dopravíme vás, kam chcete a bez zbytečného bití" nebo že heslem United Airlines teď bude "Leťte později, nebo dostanete na budku".

Nejde přitom o první kontroverzní incident, který k letecké společnosti přitáhl pozornost. Před 14 dny odmítla posádka na palubu pustit dvě dívky, protože na sobě měly legíny.

dp Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme