Trump přerušil vysílání televizních volebních spotů. Nové vedení kampaně chce vyladit strategii

Kampaň amerického prezidenta Donalda Trumpa pozastavila méně než 100 dní před listopadovými volbami vysílání svých televizních volebních spotů. K tomuto kroku se podle listu The Washington Post (WP) rozhodla v rámci širší reorganizace snahy o Trumpovo znovuzvolení. Podle řady průzkumů totiž nynější šéf Bílého domu významně zaostává za svým demokratickým rivalem Joem Bidenem.

Washington Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Americký prezident Donald Trump na předvolebním mítinku v Oklahomě. | Foto: Sarah Phillips | Zdroj: Reuters

Trump před dvěma týdny sesadil z čela své kampaně Brada Parscalea a nahradil jej Billem Stepienem. „Se změnou vedení kampaně přichází pochopitelně i zhodnocení a vyladění strategie,“ řekl listu The Washington Post nejmenovaný vysoce postavený činitel Trumpova volebního týmu. „Brzy budeme zase ve vysílání a ještě s větším důrazem budeme odhalovat Joea Bidena jako loutku radikálně levicového křídla,“ dodal.

Trumpův tábor se k pauze a k novému startu televizní kampaně odhodlal v době, kdy některé z prezidentových výroků začaly popuzovat i členy jeho vlastní Republikánské strany, píše WP. Například jeho čtvrteční zmínku o případném odkladu voleb odmítli kromě opozičních demokratů i věrní podporovatelé Trumpa. Někteří vlivní konzervativci pak volali dokonce po tom, aby jej Kongres zbavil funkce.

Personální změny

Stepien chce přeorganizovat způsob práce týmu a také částečně obměnit jeho personální složení. Podle jednoho ze členů kampaně totiž Stepien nedávno zjistil, že většina členů tohoto týmu dosud nikdy na prezidentských volbách nepracovala. Svým poradcům údajně rovněž řekl, že kampaň musí častěji a silněji hovořit o koronaviru.

99 dní do prezidentských voleb v USA: Je možné, že Trump svou případnou prohru neuzná

Číst článek

Podle televize NBC neutratil Trumpův tým ve středu a ve čtvrtek téměř nic za reklamu v televizi a v rozhlase a nemá zamluvené v podstatě žádné reklamy až do konce srpna. V současnosti není jasné, jak dlouhá bude tato pauza a kdy se prezidentova předvolební sdělení vrátí na americké obrazovky.

Trumpově kampani za znovuzvolení se zatím podle WP nepodařilo pro voliče srozumitelně načrtnout obrázek protikandidáta Bidena. Prezident o něm nejprve mluvil jako o „ospalém Joeovi“ a zpochybňoval jeho myšlenkovou kapacitu, aby jej před několika týdny začal prezentovat jako nebezpečného ničitele základních svobod a amerického způsobu života.

Peněžní náskok

‚Korespondenční hlasování je katastrofa.‘ Trump popřel odklad voleb, opět je ale předem zpochybnil

Číst článek

Bidenovi, který svou kampaň vede převážně ze svého domova ve státu Delaware, se přitom v posledních dvou měsících podařilo vybrat více peněz na financování předvolební agitace než Trumpovi, ačkoli si nynější prezident stále udržuje celkový peněžní náskok. Trump, Republikánská strana a jí dvě nakloněné volební skupiny utratily od roku 2017 za kampaň již 983 milionů dolarů (21,7 miliardy korun), což je k tomuto okamžiku ve volebním cyklu dosud nejvíce v americké historii.

I přesto však Trump podle průzkumů zaostává za Bidenem, zejména proto, že řada voličů vnímá jako nedostatečnou prezidentovu reakci na pandemii covidu-19 a nelíbí se jim propad ekonomiky, který přinesly restrikce spojené se snahami o zastavení šíření nákazy.

Stepien však tvrdí, že nynější prezident je v dobré pozici pro znovuzvolení a že průzkumy jsou zkreslené a zmanipulované a mýlí se stejně jako v roce 2016, kdy Trump podle mnohých šetření rovněž zaostával za svou tehdejší soupeřkou Hillary Clintonovou.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme