Zkrácení cesty o 12 hodin. Nová dálnice v Indii propojí hlavní město s finančním centrem Bombají

Záběr z dronu na rozestavěnou dálnici spojující indické národní hlavní město Nové Dillí s jejím finančním centrem – městem Bombaj | Zdroj: Reuters

Indie slavnostně otevřela první úsek nové dálnice, která spojí hlavní město Nové Dillí s Bombají. Celková trasa má po dokončení měřit 1380 kilometrů. Nová autostráda zkrátí cestovní dobu mezi indickou metropolí a Bombají z nynějších více než čtyřiadvaceti hodin na polovinu, píše indický deník Indian Express.

Tento článek je více než rok starý.

Nové Dillí Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

První úsek dlouho očekávané dálnice z Nového Dillí do Lalsotu otevřel v polovině února premiér Narendra Modi. Díky bezmála 250 kilometrů dlouhé silnici lidé dojedou z hlavního města do Džajpuru ve státě Rádžasthán o dvě hodiny rychleji.

Indičtí farmáři protestují proti zákonům, které by mohly uškodit jejich živobytí. Hrozí blokádou dálnice

Číst článek

Dálnice z metropole do Bombaje slibuje revoluci v cestování po Indii. Kromě zkrácení doby cesty na polovinu osmiproudá silnice spojí města na trase, pro které tak bude také přínosem. Práce na dálnici začaly v roce 2018, celá má být v provozu do konce letošního roku.

Rychlostní silnice se staví s rozpočtem asi 1,2 miliardy dolarů a zkrátí silniční vzdálenost mezi Dillí a Bombají o 180 kilometrů. V závislosti na intenzitě provozu je v plánu také možné rozšíření dálnice na dvanáct pruhů.

Zkrácení vzdálenosti má přispět i k úspoře paliva a emisí škodlivin. Podél silnice se plánuje také výsadba dvou milionů stromů a keřů, doplňuje Indian Express.

Šetrně k přírodě

Nová dálnice prochází pěti indickými státy a pro zemi představuje obří investici. Podle údajů ministerstva dopravy stavba spotřebuje 12 milionů tun oceli. Pro představu jde o množství, které by bylo potřebné k výstavbě padesáti kalkatských mostů Rabíndra setu.

Pro novou spojnici Dillí a Bombaje se použije také 80 milionů tun cementu, což jsou dvě procenta roční spotřeby Indie.

Zásadním rysem celého projektu jsou prvky pro ochranu volně žijících zvířat. Dálnice jako první v Asii a teprve druhá na světě využívá speciální podchody a nadchody pro zvířata. Celá trasa silnice byla navíc projektována tak, aby minimalizovala ničení chráněných lesů.

Na trase autostrády budou také dva osmiproudé tunely. Jeden povede pod národním parkem Mukundara Hills v Rádžasthánu, druhý protne ekologicky chráněnou zónu Matheran. V místech výskytem s divoké zvěře živočichy ochrání vysoké stěny, shrnuje indický deník Indian Express.

Jakub Rerich, Tea Veseláková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme