Belgie na dvě hodiny z části uzavřela svůj vzdušný prostor. Provoz by měl být plně obnoven do 20.00
Belgie uzavřela svůj na téměř dvě hodiny z bezpečnostních důvodů částečně uzavřela svůj vzdušný prostor. Kvůli poruše v systému řízení letového provozu nemohla v celé zemi startovat ani přistávat žádná letadla.
Podle agentury AFP belgická národní centrála pro kontrolu leteckého provozu Belgocontrol uvedla, že problém už byl vyřešen a kolem 18.00 se letový provoz v zemi začal postupně obnovovat. Nad Belgií nesměly přelétávat letouny do výšky 7500 metrů.
„Provoz je postupně obnovován," řekl AFP mluvčí Belgocontrol Alain Kniebs. Úplný návrat k normálu očekává kolem 20.00 SELČ.
Agentura Belgocontrol na twitteru uvedla, že režim prázdného nebe bude trvat do vyřešení problému, který se údajně týká „nahrávání letových dat“.
Pražské letiště žádný zrušený let nehlásilo. „Nepředpokládáme, že by to mělo dál nějaký výrazný dopad na lety z Prahy nebo do Prahy. V souvislosti s tou situací jsme zaznamenali pouze jedno zhruba hodinové zpoždění na odletu a stále čekáme na přílet jednoho letadla z Bruselu," řekla mluvčí pražského letiště Marika Janoušková krátce po 18.00 SELČ, tedy už po odstranění problému.
Největšími letišti v Belgii jsou bruselské mezinárodní letiště a Charleroi. Podle agentury DPA není jasné, jak dlouho může problém trvat. Podle internetových stránek bruselského letiště jsou desítky letů opožděny, zrušeny nebo odkloněny.
Belgický vzdušný prostor byl uzavřen po 16.00 SELČ z bezpečnostních důvodů, vysvětlil AFP mluvčí Belgocontrol Alain Kniebs. Jde podle něj o „velmi výjimečnou" událost. Belgocontrol nedokáže říci, kolika letů a pasažérů se komplikace týká.
Evropská agentura pro řízení letového provozu Eurocontrol uvedla, že belgický vzdušný prostor zůstane do 19.00 SELČ uzavřen pro všechny lety do letové hladiny 7500 metrů. Letouny pohybující se nad úrovní 8000 metrů už řídí jiné centrum z nizozemského Maastrichtu. „To znamená, že letounu, který spojuje například Dánsko se Španělskem, se to netýká, protože letí dostatečně vysoko," upřesnil Kniebs.