Benetton musel stáhnout reklamu, která urazila papeže
Oděvní firma Benetton znovu šokovala veřejnost svou reklamní kampaní. Na jedné z použitých fotomontáží se například líbal papež s předním egyptským imámem. Firma reklamu po stížnosti Vatikánu stáhla. Ten však hrozí soudem.
Fotomontáže zobrazují různé líbající se politiky a veřejné představitele, kteří jsou běžně v opozici. Takže například americký prezident Barack Obama s venezuelským Hugem Chavezem, severokorejský Kim Čong-Il s jihokorejským Mjong-bakem nebo izraelský Netanjahu s palestinským Abbásem.
Celá kampaň má název Unhate, což volně přeloženo znamená 'Zbavme se nenávisti'.
Kauzu reklamní kampaně Benettonu rozeberal v Odpoledním Radiožurnálu Ondřej Bouda ze zahraniční redakce.
Firma Benetton s vlnou odporu určitě počítala. Společnost je svými šokujícími kampaněmi proslulá. Ale není to jejím jediným cílem. Zároveň se snaží upozorňovat na různá společenská témata.
Reklama má ale především zvýšit prodej. A spojitost mezi šokující kampaní a vyšší poptávkou zákazníků je dokázaná. Už Oscar Wilde řekl, že jediná věc, která je horší, než když vás pomlouvají, je, když se o vás nebaví vůbec.
V dnešní době se spíše používá rčení, že neexistuje dobrá nebo špatná reklama, ale pouze reklama. Podle odborníků je v tomto případě především cílem, aby se o značce mluvilo a dostala se do povědomí široké veřejnosti. No a to se skutečně povedlo.
I polovina pravidelné tiskové konference Bílého domu se tento týden věnovala právě tomuto tématu. Mimochodem Bílý dům se také ohradil proti zneužití prezidenta pro reklamní kampaň.
O skandálu tak informují média celého světa, a to je reklama zadarmo k nezaplacení.