Berlín zaznamenal 74 nehod s elektrokoloběžkami za tři měsíce. Na vině je alkohol i chyby v řízení

Více než sedm desítek dopravních nehod s účastí elektrokoloběžek zaznamenala policie v Berlíně během prvních tří měsíců od okamžiku, kdy radnice provoz těchto vozítek v německé metropoli povolila. Nápadně vysoký je podle policie počet případů, kdy elektrokoloběžky řídí lidé pod vlivem alkoholu. V Berlíně si lze půjčit asi 9000 těchto vozítek s elektropohonem, informovala v úterý agentura DPA.

Berlín Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Valnou většinu nehod zavinili sami řidiči elektrokoloběžek. (ilustrační foto) | Foto: Benoit Tessier | Zdroj: Reuters

Od poloviny června, kdy mohou elektrokoloběžky ulicemi německé metropole jezdit, zaregistrovala policie 74 dopravních nehod s jejich účastí, při nichž 16 lidí utrpělo těžká a 43 lehká zranění. Nejčastějšími příčinami nehod byly chyby při řízení, jízda na chodníku a alkohol. V 27 případech se policisté zabývali nehodou elektrokoloběžky bez podílu dalších osob.

Ve valné většině případů - v 65 ze 74 - nehodu zavinili právě řidiči elektrokoloběžek. V 19 případech policie zahájila trestní stíhání kvůli útěku od nehody.

V Praze přibývá nehod na koloběžkách, jen letos záchranáři zasahovali u 55 případů

Číst článek

Pětašedesátkrát zjistila berlínská policie při kontrole řidičů elektrických vozítek, že jsou pod vlivem alkoholu. „Nejvyšší naměřenou hodnotou bylo 2,78 promile,“ stojí v úterý zveřejněné bilanční zprávě. Pokuty udělovali policisté také za jízdu na chodníku, jízdu ve dvou na jedné elektrokoloběžce i za jízdu s mobilním telefonem v ruce.

„Elektrokoloběžky nejsou žádnou hračkou, jsou to motorová vozidla,“ uvedla policie a vyzvala, aby při jízdě používali lidé v zájmu vlastní bezpečnosti helmy. Povinné ovšem nošení helem na elektrokoloběžkách není.

Elektrokoloběžky zažívají v poslední době boom také v Česku. Lidé na nich jezdí především ve velkých městech, v Praze či Brně si je mohou také půjčit. Odpůrcům nového způsobu dopravy se nelíbí, že lidé s elektrokoloběžkami mnohdy jezdí po chodnících a ohrožují chodce a že v případě sdílených strojů lze elektrokoloběžky odstavit prakticky kdekoli, což znamená, že se často stávají překážkou.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme