Berlín opět zažívá chaos kvůli dosluhujícím soupravám S-Bahnu
Zakoupení roční jízdenky MHD byla letos v Berlíně zřejmě prachbídná investice. Po kolapsu téměř celého systému rychlodráhy S-Bahn na začátku léta se tento scénář opakuje. A znovu jsou na vině závažné technické nedostatky stárnoucích souprav.
Zatímco na přelomu června a července panovaly kvůli zanedbaným technickým prohlídkám obavy o stav náprav a kol, tentokrát se objevily velmi závažné nedostatky na brzdách.
Společnost S-Bahn musela znovu prakticky ze dne na den stáhnout tři čtvrtiny ze 640 vlaků a celý systém tím pádem zkolaboval.
Situace je natolik dramatická, že S-Bahn zatím nedokázal za 48 hodin ani sestavit nouzový jízdní řád. Vedení společnosti, která denně přepraví přes milion lidí, o chaotickém dění mlčí a nikdo neví, co bude dál.
Berlíňané zuří
Uzavřeno je 23 nádraží, vůbec žádné spoje nejezdí na strategické západovýchodní spojnici, včetně mimořádně frekventovaného Hlavního nádraží. Někde soupravy přijíždí ve dvacetiminutových intervalech, jinde se čeká půl hodiny a více.
Lidé zuří, protože se nemohou do přeplněných vlaků dostat, k dispozici nejsou ani informace o náhradní dopravě. Navíc na klíčových silničních tepnách v Berlíně probíhají stavební práce, takže vznikají dlouhé zácpy a auto nebo autobus není příliš dobrou alternativou.
Hledá se viník
Letní chaos stál místo kompletní vedení S-Bahnu. Noví šéfové pak zdědili společnost nacházející se ve stadiu rozkladu, alespoň co se vozového parku týče.
Nyní se hodně spekuluje o tom, že by "obětním beránkem" mohla být berlínská senátorka za SPD pověřená rozvojem města, protože právě ta zodpovídá za údajně nevýhodnou smlouvu města se společností S-Bahn, která by měla platit do roku 2017.