Berlínský Tegel praská ve švech. Otevření nového letiště ale dál sužují problémy

Nové mezinárodní letiště Willyho Brandta v Berlíně mělo být už dávno otevřené. Dodnes tomu tak ale není a podle nejnovějších informací se německá metropole letiště nedočká dřív než za dva roky. Stávající vzdušný přístav Berlína tak dál praská ve švech.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Aerolinky Air Berlin

Aerolinky Air Berlin | Zdroj: Reuters

S velkou slávou chystali Němci zahájení provozu nového mezinárodního letiště Willyho Brandta v Berlíně na červen 2012. Jen čtyři týdny před slavností se ale ukázalo, že na letišti téměř nic nefunguje. Pro metropoli šlo tehdy o nevídanou mezinárodní ostudu.

Je to k divu, ale k otevření letiště od loňských potíží stále ještě nedošlo. Berlíňané by se ho měli dočkat až za dva roky – na konci července 2015. Téměř celé se totiž přestavuje, závady jsou v požárním systému, vzduchotechnice i elektroinstalaci.

Přehrát

00:00 / 00:00

Kdy by mohlo konečně dojít k otevření nového mezinárodního letiště v Berlíně, zjišťovala zpravodajka ČRo Klára Stejskalová

Velká rána to je pro druhou největší leteckou společnost v Německu Air Berlin. Loňské neotevření nového letiště ji uvrhlo do velké krize, kterou teď řeší prodejem části své letadlové flotily.

Také zahraniční aerolinky letišti Willyho Brandta spílají. Dopředu měly naplánované nové trasy, především do Ameriky a na Dálný východ. Stávající berlínské letiště Tegel v centru města totiž neumožňuje přistávání těch největších letadel. To vše se ale muselo odložit.

A letiště Tegel mezitím doslova praská ve švech. Loni tam měl provoz skončit a ze vzdušného přístavu se měl stát technologický park. Teď tam přistává asi 470 letadel denně, což mnohonásobně převyšuje kapacitu, pro kterou bylo letiště stavěné.

Aby vůbec nějak dosloužilo, museli Němci provést řadu stavebních úprav za asi 17 milion eur. Doteď si tam ale cestující stěžují třeba na ztracené kufry. Někteří na ně čekají třeba i 14 dní.

Letecké společnosti navíc musí při letech do Berlína tankovat do svých strojů více paliva, protože hrozí, že budou kvůli velkému množství letadel mířících do hlavního města Německa muset čekat ve vzduchu na povolení k přistání.

Klára Stejskalová, Matěj Skalický Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme