Bezpečnostní školení cestující na lodi většinou nezajímá

Italská prokuratura pokračuje ve vyšetřování víkendové nehody výletní lodi Costa Concordia. Mezitím záchranáři dál prohledávají vrak ve snaze najít pohřešované.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ztroskotaná loď Costa Concordia | Zdroj: Reuters

Vlastník luxusního parníku už taky uvedl, že je vina na straně kapitána. Ten to ale popírá. Kritika se ale na něj nese taky kvůli tomu, že loď opustil mezi prvními.

„Doby, kdy se kapitáni v takových případech okamžitě zastřelili, už minuly. Věřím, že ten kapitán viděl, že sám tam ničemu nepomůže, že záchranáři už pracují všude kolem, sám by tam ničemu nepomohl, takže možná, že to bylo rozumné,“ míní český námořní kapitán Karel Zeman.

Přehrát

00:00 / 00:00

Bezpečnostní školení na obdobné lodi stejného provozovatele popsal přímý účastník, šéfredaktor Rádio Česko Václav Sochor

Na podobné výletní lodi, Costa Magice, se plavil i šéfredaktor Rádia Česko Václav Sochor. Jak řekl v Dopoledním Radiožurnálu, z pohledu pasažéra nejsou bezpečnostní procedury vůbec jednoduché.

„První večer se pasažéři musejí shromáždit na boku lodi, a to je téměř 4000 lidí. V zástupech, na značkách po 7 lidech. Procedura je vysvětlována v několika jazycích. Pro starší lidi je to velmi náročné a pro děti zas otravné,“ vzpomínal Sochor.

„Dostanete plovací vestu, píšťalku, baterku. Dostanete pořadové číslo, víte, u kterého východu se máte shromáždit v případě nebezpečí. Vše se kontroluje. Trvá to asi 2 hodiny, a tak po chvíli lidé o výklad ztrácejí zájem.“

Paniku a chaos na Costa Concordia si Sochor vysvětluje také tím, že tamní pasažéři bezpečnostní školení neabsolvovali, protože ke ztroskotání došlo už krátce po vyplutí.

Lucie Výborná, Václav Sochor Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme