Britský deník The Sun zveřejnil snímky nahého prince Harryho

Britský bulvární deník The Sun prolomil nepsanou dohodu tamních médií zdržet se vpádu do soukromí královské rodiny. The Sun v pátek zveřejnil snímky nahého prince Harryho z baru v Las Vegas. Smínky, na kterých si princ zakrývá pohlaví, a vedle něj stojí nahá neznámá žena, už zveřejnila kdejaká média po celém světě, viděli je miliony lidí. Šéfredaktor deníku The Sun David Dinsmore se brání, že šlo o svobodu tisku.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Britský bulvární deník Sun zveřejnil snímky nahého prince Harryho z baru v Las Vegas | Zdroj: Reuters

Jak řekl v rozhovoru pro BBC, publikování snímků dlouho a usilovně zvažovali a dospěli k závěru, že je absurdní, pokud snímky mohou vidět stovky milionů lidí na světě, ale v nejčtenějších britských novinách být nesmějí.

The Sun už ve čtvrtek publikoval fotografii s figuranty, kteří představovali nahého prince a neznámou ženu s popiskem ‚to je náš Harry‘ a vysvětlením, že na fotce pózuje reportér deníku Harry Miller.

Přehrát

00:00 / 00:00

Ve světě o deváté na Rádiu Česko mluvil o fotografiích nahého prince Harryho londýnský spolupracovník ČRo Ivan Kytka

O den později vedení deníku názor změnilo a pravé fotky zveřejnilo. Obrázek nahého prince zabírá polovinu titulní strany pátečního vydání. A v Británii se rozjela debata o svobodě médií.

Britská královská rodina varovala, že publikování snímků naruší princovo právo na soukromí. A na publikování fotografií si stěžovala u mediální regulační komise.

Komise ale podle londýnského spolupracovníka Českého rozhlasu Ivana Kytky nemá moc pravomocí. Může pouze poslat vydavatelům doporučení a svůj názor na publikaci. Zakázat nic nemůže, to mají pouze soudy.

„Královská rodina soudní kroky obvykle nepodniká, protože by její zástupce musel k soudu a musel by tam vyložit svůj názor, proč by měla být v Británii omezena svoboda tisku. Královská rodina patrně dospěla k názoru, že soudní projednávání by případu dalo ještě větší a pro královskou rodinu nechtěnou publicitu,“ říká Ivan Kytka.

Kromě bulvárního deníku The Sun si žádná média v zemi netroufla kompromitující snímky Harryho zveřejnit.

Podle Kytky se to dá částečně přičíst i vyšetřování v Levesonově komisi, zkoumající odposlechy lidí už zaniklým týdeníkem World of the News Ruperta Murdocha. Britská média jsou více opatrná, dbají více na etický kodex.

Rádio Česko, pir Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme