Buckinghamský palác popřel zprávu The Sun, že si královna přeje Brexit

Bouřlivé reakce vyvolal ve Velké Británii článek bulvárního listu The Sun, který tvrdí, že královna Alžběta II. podporuje odchod země z EU. Buckinghamský palác to kategoricky popřel. Navíc kvůli materiálu poslal formální stížnost tiskovému úřadu IPSO.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Královna Alžběta II. na archivním snímku z května 2015 | Zdroj: Reuters

Takový postup královského dvora se ve Spojeném království považuje za krajně neobvyklý.

Stížnost se podle Guardianu odvolává na článek 1 kodexu chování šéfredaktorů sdělovacích prostředků. V něm je řeč o podávání „nepřesných, zavádějících a překroucených informací“.

The Sun postavil svůj článek na údajné slovní roztržce panovnice s tehdejším místopředsedou vlády Nickem Cleggem v roce 2011.

Nejmenovaný zdroj listu potvrdil, že panovnice měla prohlásit, že se Evropská unie ubírá špatným směrem. Bulvární deník z toho o pět let později vydedukoval, že Alžběta II. podporuje odchod Británie z EU.

Britská královna zachovává přísnou politickou neutralitu a odmítla se vyjádřit i ke skotskému referendu, kde hrozil rozpad Spojeného království.

Jiří Hošek, ČRo Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme