Bulvární magnát Rupert Murdoch uvádí na britský trh nový nedělník
Mediální magnát Rupert Murdoch se nevzdává. Loni kvůli skandálu s odposlechy skončil jeho list News of the World, teď ho nahradí jiný bulvární nedělník – The Sun on Sunday. První číslo by mělo vyjít v Británii už tuto neděli.
Murdoch se zároveň snaží uklidnit napjatou situaci, kterou v Londýně vyvolalo nedávné zatčení několika zaměstnanců kvůli údajné korupci.
Jeho motivace je podle Tomáše Trampoty z katedry mediálních studií Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy hnána snahou o ekonomický zisk:
„Ve chvíli, kdy byl zavřen titul News of the World, celkem rapidně narostl náklad dalších bulvárních nedělníků. Je vidět, že poptávka po nich je v Británii velice silná. Mudroch ale sáhnul k zajímavému kroku: zatímco News of the World byl separátní nedělník, nový nedělník staví na rozšíření týdenního titulu.“
Tomáš Trampota z katedry mediálních studií FSV UK v Praze hodnotil v Odpoledním Radiožurnálu šance nového Murdochova nedělníku
Šrám na Murdochově jménu z minulosti je poměrně velký, protože způsob, jakým News od the World získával informace, byl v Británii vnímán negativně.
„Ale přece jenom negativita je k bulvárním titulům připojena vždy a často neznamená, že by se ty tituly neprodávaly. Někdy dokonce naopak,“ připouští Trampota.
Murdoch navíc ještě nesdělil bližší informace k tematické profilaci nového nedělníku a řada věcí je opředena tajemstvím.
Trampota se domnívá, že si dá alespoň zpočátku pozor, aby jeho nový titul používal odlišné novinářské praktiky. „Ale jinak jsem skeptický, že se dá obstát v tom velice intenzivním boji britských bulvárů a nedělníků bez nekalých praktik,“ dodává.