Češi vedou pomyslný unijní žebříček stěžovatelů
Češi jsou z obyvatel zemí Evropské unie první na žebříčku nepodaných spotřebitelských stížností. Podle nového průzkumu Evropské komise má 13 % Čechů pocit, že by mělo nějaké zboží nebo službu reklamovat, ale neudělá to. Výrazně tím převyšujeme unijní průměr.
Hodnotící zpráva o spotřebitelských trzích také zjistila, že Evropané jsou nejvíc nespokojení s dodávkami energií, veřejnou pozemní dopravou a bankovními službami. S dodavateli energií jsou spokojené méně než dvě třetiny evropských spotřebitelů, citovala z hodnotící zprávy eurokomisařka pro ochranu spotřebitele Meglena Kunevová.
Evropané si stěžují na rostoucí ceny energií a složité podmínky přechodu k jinému dodavateli. Za poslední rok například změnilo dodavatele plynu pouze 7 % evropských spotřebitelů. Mobilního operátora nebo poskytovatele připojení k internetu přitom loni vyměnila asi čtvrtina jejich uživatelů v Unii.
V městské a příměstské dopravě Evropané žehrají hlavně na vysoké ceny a málo pozornosti věnované dopravními podniky zákazníkům. V případě bank vadí spotřebitelům netransparentní poplatky a nejasné informace potřebné k porovnání poskytovaných služeb, když se někdo rozhoduje o změně svého peněžního ústavu.
Přečtěte si také:
Elektřina, nájemné i voda - to všechno bude od ledna dražší
Od ledna nás čeká další zdražování, připlatíme si hlavně za bydlení
ČEZ nabízí fixní ceny elektřiny, lze platit o 4 procenta méně