Češi vedou pomyslný unijní žebříček stěžovatelů

Češi jsou z obyvatel zemí Evropské unie první na žebříčku nepodaných spotřebitelských stížností. Podle nového průzkumu Evropské komise má 13 % Čechů pocit, že by mělo nějaké zboží nebo službu reklamovat, ale neudělá to. Výrazně tím převyšujeme unijní průměr.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

české předsednictví EU | Foto: Tomáš Pakosta

Hodnotící zpráva o spotřebitelských trzích také zjistila, že Evropané jsou nejvíc nespokojení s dodávkami energií, veřejnou pozemní dopravou a bankovními službami. S dodavateli energií jsou spokojené méně než dvě třetiny evropských spotřebitelů, citovala z hodnotící zprávy eurokomisařka pro ochranu spotřebitele Meglena Kunevová.

Evropané si stěžují na rostoucí ceny energií a složité podmínky přechodu k jinému dodavateli. Za poslední rok například změnilo dodavatele plynu pouze 7 % evropských spotřebitelů. Mobilního operátora nebo poskytovatele připojení k internetu přitom loni vyměnila asi čtvrtina jejich uživatelů v Unii.

V městské a příměstské dopravě Evropané žehrají hlavně na vysoké ceny a málo pozornosti věnované dopravními podniky zákazníkům. V případě bank vadí spotřebitelům netransparentní poplatky a nejasné informace potřebné k porovnání poskytovaných služeb, když se někdo rozhoduje o změně svého peněžního ústavu.

Přečtěte si také:
Elektřina, nájemné i voda - to všechno bude od ledna dražší
Od ledna nás čeká další zdražování, připlatíme si hlavně za bydlení
ČEZ nabízí fixní ceny elektřiny, lze platit o 4 procenta méně

Pavel Novák, Miroslav Panuška Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme