Airbusy A380 zaparkované v kalifornské poušti lákají chřestýše. Mechanici v nich našli i štíry

Se začátkem pandemie a uzavřením hranic stáhly letecké společnosti z provozu tisíce letadel po celém světě. Část z nich byla od té doby zaparkovaná v horkých a suchých pouštích, které pro skladování letadel představují perfektní podmínky. Takové podnebí s sebou však přináší nechtěné a v některých případech i smrtelné hosty, píše stanice CNN.

Los Angeles Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Letadla odstavená v poušti lákají chřestýše, štíry i ptáky

Letadla odstavená v poušti lákají chřestýše, štíry i ptáky | Foto: Lucy Nicholson | Zdroj: agentura Reuters

Australské aerolinky Qantas musely kvůli pandemii zaparkovat svou letku obřích strojů Airbus A380 v kalifornské Mohavské poušti. Jejich technici kvůli tomu museli přijít s jednoduchým, zato efektivním způsobem, jak se chránit proti tamním jedovatým chřestýšům.

Letový provoz nad Českem se v březnu snížil téměř o polovinu, v dubnu bude propad ještě výraznější

Číst článek

„Tato oblast je proslavená svými nenechavými chřestýši, kteří se rádi stulí okolo teplých gumových pneumatik a v kolech a brzdách letadla,“ uvedl kalifornský zaměstnanec Qantas Tim Heywood, podle kterého nyní do základní výbavy pro údržbu každého stroje patří i násada od koštěte. Ty na sobě mají dokonce napsané i registrační číslo letadla.

„Před inspekcí podvozku pracovníci nejdřív projdou okolo letadla, dupou a s (násadou) otloukávají kola, aby vystrašili všechny pospávající hady,“ dodal Heywood. Kromě chřestýšů se podle něj zaměstnancům Qantas podařilo objevit i několik štírů.

Airbus se kvůli pandemii propadl do provozní ztráty přes půl miliardy eur. Snížila se i dodávka letadel

Číst článek

„Je to další známka toho, jak zvláštní poslední rok byl. Když byly ještě v provozu, tyhle A380 vzácně strávily na zemi více než den v kuse,“ uvedl technik.

Na vrcholu pandemie byly mimo provoz postaveny více než dvě třetiny světových komerčních letadel, která aerolinky umístily do skladovacích prostorů po celém světě, píše CNN.

Zaparkovaná letadla musí být na delší dobu mimo provoz náležitě připravena, včetně důkladného zabalení motorů, ze kterých by si mohli udělat domov například ptáci. Při pravidelné údržbě se musí mimo jiné otáčet kola, aby je váha letadel nepoškodila, a další přípravy vyžaduje návrat strojů do letového provozu.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme