Co nejčastěji vyhledávají naši sousedé na internetu?

Nálady společnosti obvykle zkoumají obvykle odborníci - sociologové, sociální psychologové nebo politologové. Jejich analýzy čtou především zase jiní odborníci. Obrázek si ale každý může udělat sám - třeba na základě toho, co v daném státě lidé nejvíce hledají v internetu, jaká slova zadávají. Náš varšavský zpravodaj Martin Dorazín si do deníku poznamenal, co hledají Poláci - a nejen oni.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

pracovna | Foto: Jan Rosenauer

Řekni mi, co hledáš, a já ti řeknu, jaký jsi. Tato metoda sice není úplně přesná, protože zachycuje jen skupinu osob, které používají internet, ale to už je dnes většina lidí. Jeden z velkých internetových vyhledavačů pravidelně zveřejňuje přehledy zájmu uživatelů internetu ve vybraných zemích. Člověk by nevěřil, jak se od sebe jednotlivé národy liší.

K dispozici jsou údaje za duben. V Polsku vyhrály jako nejčastěji zadávaný dotaz Velikonoce, Jan Pavel II. a gymnaziální testy, což se dalo čekat. Další oblíbená hesla svědčí o tom, že Poláci mají v rámci sledovaných národů zřejmě nejpestřejší spektrum zájmů. Velmi populární byly epocha ledová a FC Barcelona, medvídek Pú a ptačí chřipka, Ústava 3. května, Makbet, Hvězdné války a daňová přiznání, Chorvatsko, Den země a Varšavské povstání.

Ve stejné době východní ruští sousedé v internetu nejčastěji hledali informace o tom, jak koupit notebook na splátky, studovali mapu světa, zajímali se o televizní show Vypadáš skvěle, sháněli švýcarské hodinky a zabývali se problémy vodních filtrů nebo vysavačů.

Západní němečtí sousedé si nejvíce četli ve wikipedii, optimalizovali trasy letní dovolené a zajímali se o Hotel v Tokiu, což ale s noclehem v japonské metropoli nemá nic společného, neboť prý jde o populární kapelu teenagerů.

V případě Poláků, Rusů a Němců tedy máme alespoň přibližně jasno v tom, co hýbe jejich světem, zato o zájmech takových Finů se můžeme jen dohadovat. Jejich nejvyhledávanější slova znějí takto: pääsiäinen, vappu, lordi nebo puutarha.

Škoda, že tento velký vyhledavač nezveřejnil statistiky z České republiky. Domácí portály uvádějí poměrně nudný okruh témat: Češi se většinou zajímají o sex a práci.

Martin Dorazín Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme