Německo nechystá omezení rychlosti na dálnicích. ‚Emise se dají snížit i jinak,‘ řekl mluvčí vlády

Německá vláda se nechystá omezovat rychlost na dálnicích, řekl v pondělí v Berlíně její mluvčí Steffen Seibert. O této možnosti se v posledních dnech ve spolkové republice často debatovalo. Stanovení maximální rychlosti by podpořila těsná většina Němců.

Berlín Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Německá dálnice (ilustrační foto)

Důvodem diskusí byl návrh jedné z vládních pracovních skupin, podle níž by omezení rychlosti vedlo k podstatnému snížení emisí oxidu uhličitého (CO2) a tím ke snazšímu dosažení klimatických cílů. Rychlostní hranice by navíc podle odborníků snížila počet vážných dopravních nehod, které končí smrtí. I proto ji podporují například policejní odbory. Ministr dopravy Andreas Scheuer (CSU) je naopak jasně proti.

Rakousko vyzkouší zvýšit maximální rychlost na dálnicích. Bude sledovat hluk, znečištění a nehodovost

Číst článek

„Spolková vláda nechystá žádný všeobecný rychlostní limit na německých dálnicích,“ vyjádřil stejný postoj i Seibert, podle něhož vládní konzervativní unie CDU/CSU a sociální demokracie (SPD) nic takového ani nemají v koaliční smlouvě. Navíc podle něj existují inteligentnější možnosti, jak emise snížit.

Veřejnost by zřejmě stanovení maximální rychlosti rozdělilo. Pro limit 130 kilometrů v hodině se v průzkumu pro veřejnoprávní televizi ARD z minulého týdne vyslovilo 51 procent dotázaných, proti jich bylo 47 procent. Mnohem spíše by takový krok podpořily ženy, a to v poměru 60 ku 38. Z mužů by jich limit chtělo 42 procent, 57 procent jich je proti.

Nejčastěji zákonem danou hranici 130 kilometrů v hodině prosazují voliči Zelených a Levice, proti jsou nejvíce příznivci protestní Alternativy pro Německo (AfD) a svobodných demokratů (FDP). V řadách podpůrců vládních stran konzervativní unie CDU/CSU a sociální demokracie (SPD) jsou názory v podstatě rovnoměrně rozdělené.

Dosavadní zákonná úprava maximální rychlost na německých dálnicích nestanoví. Zároveň však platí obecné doporučení nepřekračovat 130 kilometrů v hodině. Kdo tuto rychlost překročí a stane se účastníkem dopravní nehody, musí počítat s tím, že bude větší mírou ručit za škodu, která při ní vznikla.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme