Kauza Dieselgate. Manažer Volkswagenu dostal nejvyšší možný trest, odsedět si má sedm let

Manažer německé automobilky Volkswagen Oliver Schmidt byl ve středu odsouzen k sedmiletému vězení pro podíl na podvodu. Dostal tak maximální trest odnětí svobody, který mu kvůli emisnímu skandálu zvanému Dieselgate hrozil. Zároveň má zaplatit pokutu 400 tisíc dolarů, tedy zhruba 8,7 milionů korun.

Detroit Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vozy značky Volkswagen | Zdroj: Reuters

Osmačtyřicetiletý manžet Volkswagenu Oliver Schmidt u federálního soudu v Detroitu už v létě přiznal vinu ve skandálu kolem manipulací testů emisí naftových aut. Doznal se ke spiknutí s cílem zakrýt manipulace s emisemi před americkými regulačními orgány.

Dva roky Dieselgate. Automobilový průmysl zůstává německou pýchou, aféra mu ale poškodila reputaci

Číst článek

Soud mu uložil nejvyšší možný sedmiletý trest vězení a pokutu 400 tisíc dolarů poté, co v srpnu souhlasil s dohodou o přiznání viny. Původně mu hrozilo až 169 let ve vězení. Manažer také souhlasil, že po odpykání trestu bude deportován.

Schmidtův obhájce David DuMouchel žádal pro svého klienta trest v délce do 40 měsíců a pokutu ve výši 100 tisíc dolarů, tedy přes 2,1 milionu korun.

Jeho provinění prý bylo mnohem menší než u řady vysoce postavených manažerů, kteří software umožňující manipulaci s testy emisí zavedli více než devět let předtím, než byl do věci zasvěcen i Schmidt.

Schmidt je jedním z osmi současných a bývalých manažerů Volkswagenu, které v souvislosti se skandálem obvinilo ministerstvo spravedlnosti Spojených států. Většina z obviněných zaměstnanců Volkswagenu je ale v Německu, a tedy mimo dosah amerických justičních orgánů.

Inženýr Volkswagenu James Robert Liang byl již koncem srpna ve Spojených státech za podíl na podvodu odsouzen ke 40 měsícům vězení a pokutě 200 tisíc dolarů, tedy 4,3 milionu korun.

Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme