EK přitvrzuje v boji proti emisím z automobilů

Jak snížit emise CO2 u aut? Na tuto otázku dnes odpovídala Evropská komise. Na začátku roku totiž přišel Brusel s ambiciózním plánem podle kterého mají auta v sedmadvacítce vypouštět maximálně 130 gramů oxidu uhličitého na ujetý kilometr.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

dopravní zácpa

dopravní zácpa | Foto: Jiří Hošek

Emise se nebudou měřit jen u jednotlivých typů aut. Důležitý má být průměr celé flotily u daného výrobce. Pokud některé typy budou produkovat méně CO2 než je limit 130 gramů na kilometr, mohou jiné typy vypouštět víc. Důležité je, aby průměr u všech prodaných vozů nepřekročil zmíněný požadavek 130 gramů CO2 na kilometr.

Podle představ komise by také automobilky s nižšími emisemi mohly prodávat, nevyužité emise těm výrobcům, kteří limity splnit nedokáží. Největší problém představují bruselské plány pro německé automobilky jako je BMW, Mercedes Benz, VW a hlavně sportovní značku Porsche.

Z Berlína už také zazněla první hněvivá reakce, podle které jsou bruselské návrhy nespravedlivé vůči německým výrobcům. Rozpory jsou i v samotné Evropské komisi, ne všichni její členové razantní snižování emisí podporují.

Návrh musí projednat ještě Evropský parlament a hlavně členské země. Dá se proto předpokládat, že se plán Evropské komise možná výrazně změní.

Milan Kopp, Vít Pohanka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme