Energetický nápoj urážel varšavské povstání. Po bouři na sítích firma posílá veteránům miliony

Firma Maspex, která v Polsku vyrábí a prodává energetické nápoje, takřka učebnicově marketingově přestřelila. Na instagramovém profilu firmy se na výročí varšavského povstání 1. srpna objevil vztyčený prostředníček s červenou mašlí. Mohutná vlna kritiky donutila společnost ke smazání příspěvku i k peněžnímu daru fondu pro přeživší protinacistické bojovníky.

Varšava Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Grafiku firma publikovala na sociální síti v den výročí Varšavského protinacistického povstání, při kterém v roce 1944 zemřely desetitisíce lidí, a velká část polského hlavního města byla srovnána se zemí

Grafiku firma publikovala na sociální síti v den výročí Varšavského protinacistického povstání, při kterém v roce 1944 zemřely desetitisíce lidí, a velká část polského hlavního města byla srovnána se zemí | Foto: Tigerenergydrink | Zdroj: Instagram

„Kašlat na to, co bylo. Důležité je, co bude,“ psalo se pod vztyčeným prostředníčkem. Nad ním byl nápis „1. srpna – památný den“. Nechyběl obrázek plechovky energetického nápoje.

Trest za transparent připomínající Varšavské povstání? Legia Varšava čelí vyšetřování UEFA

Číst článek

Grafiku firma publikovala na sociální síti v den výročí varšavského protinacistického povstání. Při tom v roce 1944 zemřely desetitisíce lidí a velká část polského hlavního města byla srovnaná se zemí.

Příspěvek vzbudil bouři na twitteru a sociální síti Instagram, všimla si ho všechna velká polská média. Na twitteru reagovalo i Muzeum varšavského povstání: „Hej Tigere! Zanedlouho začínají zápisy na muzejní přednášky (různé úrovně, dokonce i pro děti ze základky). Stavíte se?“

Tři miliony pro povstalce

Reakce firmy na sebe nenechala dlouho čekat. „Je nám nesmírně líto publikování grafiky, která se objevila 1. srpna na našem instagramovém profilu firmy. Velmi se za pochybení, ke kterému nemělo dojít, omlouváme. Víme, že odstranění příspěvku chybu nenapraví, ale post už jsme smazali. Ještě jednou se velmi srdečně omlouváme,“ napsala firma po poledni na svém facebookovém účtu.

Společnost zároveň oznámila, že pošle do peněžní sbírky Muzea povstání v přepočtu přes tři miliony korun. Muzeum za peníze kupuje veteránům léky, protézy a další zdravotní pomůcky. „Ve jménu hrdinů naší země děkuji! Každé, dokonce i to nejhloupější rozhodnutí, může mít svůj happy end,“ napsal na facebooku novinář Filip Chajzer, který Muzeu se sbírkou pomáhá.

A omluvila se i PR firma, která pro firmu spravuje sociální sítě jejího produktu.

Bojkot i v národní televizi

Příspěvek k výročí varšavského povstání ale není jediným kontroverzním – na výročí leteckého nehody vládního letounu Tu-154M u Smolenska, při kterém v roce 2010 zemřel polský prezident Lech Kaczyński a dalších 95 lidí, publikovala firma na profilu nápoje grafiku za hranicí dobrého vkusu.

Na výročí leteckého nehody vládního letounu Tu-154M u Smolenska publikoval Tiger na profilu grafiku s nápisem „10. duben – Den letectva“ | Foto: Tigerenergydrink | Zdroj: Instagram

Příspěvku vévodí nápis „10. duben – Den letectva“. Na obrázku pod ním je muž v pozici letícího supermana s obří plechovkou na zádech, z ní šlehají plameny.

Na sítích se objevují výzvy k bojkotu produktů firmy i záběry zákazníků vylévajících obsah plechovek.

K tomu se připojil i moderátor národní Polské televize Michał Rachoń, který v živém vysílání publicistického pořadun „Minęla 20 plechovku vylil a zahodil.

Moderátor Polské televize bojkotuje energetický nápoj:

Filip Harzer Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme