Evropská komise chce posílit práva spotřebitelů při koupi zboží

Silnější postavení spotřebitelů při koupi zboží v zemích Evropské unie - to je cíl nového návrhu směrnice, který schválila Evropská komise. Má sjednotit základní standardy pro poskytování informací zákazníkovi nebo pro uplatňování reklamací.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Sídlo Evropské komise | Foto: Vít Pohanka

Kupující, který si nějaký výrobek pořizuje přes internet, nebo si jej objednává z katalogu, má mít v celé Unii 14denní lhůtu na rozmyšlenou. V té by mohl od kupní smlouvy odstoupit a zboží vrátit. K tomu mu má sloužit jednoduchý formulář.

Směrnice má také zákazníkům garantovat právo na vrácení peněz, pokud dostanou koupené zboží později než 30 dnů po uzavření smlouvy, nebo je nedostanou vůbec. Své peníze mají v takovém případě dostat zpátky do týdne. Před nákupem musí zákazník dostat jasnou informaci o ceně včetně všech poplatků a o vlastnostech výrobku.

Zakázané smluvní podmínky obchodníků se dostanou na takzvanou černou listinu Evropské unie. K návrhu komise teď musejí zaujmout stanovisko ministři členských zemí a také europoslanci.

Pavel Novák, Marika Táborská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme