Evropská stezka se znovu otevřela, Grächen a Zermatt spojil nejdelší visutý most na světě

V Alpách na jihu Švýcarska v sobotu uvedli do provozu údajně nejdelší visutý most na světě. Turisté se tak budou moci znovu projít po tzv. ‚Evropské stezce‘ mezi obcemi Grächen a Zermatt. Původní most zničily v roce 2010 padající kameny.

Tento článek je více než rok starý.

Bern (Švýcarsko) (Aktualizováno: 17:33 29. 7. 2017) Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nový most je dlouhý 494 metrů a visí ve výšce 85 metrů nad místem, které způsobovalo dlouhodobě problémy na oblíbené trase, neboť na něj dopadaly kusy skály, které se uvolňovaly v důsledku pohybu ledovce. Některé kameny byly velké jako menší rodinné domy

Nový most je dlouhý 494 metrů a visí ve výšce 85 metrů nad místem, které způsobovalo dlouhodobě problémy na oblíbené trase, neboť na něj dopadaly kusy skály, které se uvolňovaly v důsledku pohybu ledovce. Některé kameny byly velké jako menší rodinné domy | Zdroj: ČTK

Nový most je dlouhý 494 metrů a visí ve výšce 85 metrů nad místem, které způsobovalo dlouhodobě problémy na oblíbené trase, neboť na něj dopadaly kusy skály, které se uvolňovaly v důsledku pohybu ledovce. Některé kameny byly velké jako menší rodinné domy.

V roce 2010 padající kameny zničily 250 metrů dlouhý visutý most, který se vznášel ve výšce 25 metrů nad zemí. Zpřístupněn veřejnosti byl přitom pouhé dva měsíce předtím.

Pouti v Beskydech lákají k turistice i lidi, kteří běžně do přírody moc nechodí

Číst článek

Po zničení mostu ztratila vysokohorská stezka na atraktivitě, neboť turisté museli místo dopadu obřích kamenů obcházet. Poté, co zdolali náročné stoupání mezi obcí Grächen a Evropskou chatou stojící nad vesničkou Randa, se totiž museli na cestě do Zermattu znovu vracet dolů do údolí. Problémy na trase se výrazně projevily na návštěvnosti Evropské chaty postavené teprve v roce 1999.

Zástupci místních turistických agentur se proto rozhodli, že postaví nad problematickým místem dopadu kusů skal nový visutý most. Jasné ovšem bylo, že bude muset být vyšší a delší než ten zničený v roce 2010, aby vyhovoval požadavkům na bezpečnost. Určité riziko ale podle stavitelů mostu zůstává i nadále.

Na stavbu mostu se složilo pět okolních obcí a místní turistické agentury. Vybrané peníze ale na uskutečnění projektu nestačily. Potřebnou sumu 730 tisíc franků (16,7 milionu Kč) se nakonec podařilo získat mimo jiné pomocí mecenáše, který pochází z místního regionu a jehož jméno bude zveřejněno na dnešní slavnosti. Na visutý most přispěl 100 tisíc franků.

Most z ocelových lan a mříží z lehkého kovu váží kolem 58 tun. Široký je 65 centimetrů. Speciální hydraulická zařízení, která si hodlá konstrukční firma nechat patentovat, se starají o to, aby se při přechodu most příliš nehoupal.

Pětatřicet kilometrů dlouhou Evropskou stezku, jejíž součástí je nový most, lze projít během dvou dnů. Nabízí pohledy na ikonickou švýcarskou horu Matterhorn, která se tyčí nad Zermattem.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme