Evropská unie chce do 20 let výrazně zlepšit dopravní síť kontinentu

Evropa chce mít v roce 2030 efektivní transkontinentální dopravní síť. Plán na její vybudování schválili ministři dopravy sedmadvacítky na schůzce v Bruselu. Páteř systému má tvořit 10 hlavních koridorů. Česko by mělo díky své poloze uprostřed kontinentu výstavbou částí koridorů hodně získat.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Slavnostní uvedení do provozu stavby Vysočanská radiála, která propojí Kbelskou ulici se silnicí R10 na Mladou Boleslav

Slavnostní uvedení do provozu stavby Vysočanská radiála, která propojí Kbelskou ulici se silnicí R10 na Mladou Boleslav | Foto: Filip Jandourek

Soustava má například propojit přes 80 evropských přístavů železničními tratěmi nebo silnicemi. Patnáct tisíc kilometrů železnic se má změnit na vysokorychlostní tratě.

Česko může podle ministra Pavla Dobeše při výstavbě transevropských tahů těžit ze své polohy uvnitř Evropy.

„Okrajové země mají možnost napojení na přístavy na moři, nicméně my zase máme obrovskou výhodu v sítích týkajících se silniční a železniční dopravy. Protože řada koridorů se protíná právě na území České republiky, tím pádem nás ta křižovatka napojuje na celoevropskou síť,“ uvedl Dobeš.

Prioritními stavbami transevropské sítě u nás budou například železniční tah Praha-Plzeň- Mnichov, komunikace R11 od Hradce Králové na polskou hranici nebo propojení Brna přes Mikulov do Rakouska silnicí R52.

Pavel Novák Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme