Facebook žaluje čínské firmy za prodej falešných účtů a ‚lajků‘, ty prý mohou pomáhat dezinformacím

Facebook společně se svou dceřinou společností Instagram zažalovali u amerického federálního soudu čtyři firmy a tři osoby z Číny za to, že propagovaly prodej falešných účtů, sledujících, či „lajků“. Sociální síť to v noci na sobotu oznámila v příspěvku na svém oficiálním blogu.

San Francisco Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Facebook | Foto: Michaela Danelová | Zdroj: iROZHLAS.cz

Falešné účty či zfalšované údaje o počtu sledujících a označení „líbí se mi“ jsou na facebooku i na jiných online platformách velmi rozšířeným fenoménem a takzvaný neautentický obsah tvoří velkou většinu materiálu, který administrátoři odstraňují kvůli porušení uživatelských zásad.

Facebook podle britských poslanců potřebuje regulaci. ‚Smysluplné reformě jsme otevřeni,‘ tvrdí firma

Číst článek

Facebook doufá, že podáním žaloby vyšle jasný signál, „že tento typ podvodných aktivit není tolerován a že budeme jednat rázně pro ochranu integrity naší platformy“.

Čínské subjekty údajně falešné účty a „lajky“ propagovaly jak přes facebook a instagram, tak prostřednictvím služeb Amazonu, Googlu nebo firmy Apple.

Podle agentury Bloomberg podvodný obsah vytvářely a hromadně prodávaly poslední dva roky. Facebook požaduje, aby soud jejich údajným aktivitám zabránil, také si nárokuje odškodné.

Odstraňují miliony účtů denně

„Neautentická aktivita na naší platformě nemá žádné místo. Proto věnujeme významné prostředky na odhalování a zastavování tohoto chování, například tím, že, každý den odstraňujeme miliony falešných účtů,“ napsal zástupce hlavního právníka Facebooku Paul Grewal.

„Falešné a neautentické účty mohou být použity pro spam a phishing (snaha podvodem získat přihlašovací údaje do různých služeb), dezinformační kampaně, marketingové podvody, reklamní podvody a další podvodné projekty, které jsou ve větším rozsahu výdělečné,“ citoval dále Bloomberg ze stížnosti Facebooku a Instagramu.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme