Francouzi našli část černé skříňky z airbusu, modul se záznamy ale chybí

Francouzští odborníci budou už třetím dnem pátrat pomocí speciálního podmořského robota na dně Atlantického oceánu. Tedy na místě, kam se potopily trosky airbusu, který se před dvěma lety zřítil na trase Rio de Janeiro - Paříž. Včera našli část černé skříňky, záznamy potřebné k objasnění příčiny katastrofy letu Air France na ní ale nejsou.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Část černé skříňky havarovaného airbusu | Foto: AFP

Šasi černé skříňky, tedy její jasně oranžový obal, se našlo jen den poté, co začaly práce na vyzvednutí částí letadla i mrtvých těl.

Přehrát

00:00 / 00:00

Pátrání po příčinách katastrofy letounu Air France sleduje redaktor David Koubek

Klíčové součásti záznamníku, na kterých jsou bezpečně uložena data z celého letu i komunikace v pilotní kabině, však zatím chybí.

Francouzští odborníci je budou dál hledat pomocí robotického potápěče Remora 6000, který má dvě ramena a kamery s vysokým rozlišením, může také vyzvednout na hladinu až 200kilový náklad. Právě tento robot našel kostru černé skříňky hned při svém prvním 12hodinovém potopení.

Záznamový a paměťový modul černých skříněk je prý dobře zajištěný proti poškození právě pro podobné případy, a existuje tak naděje, že se ještě najdou a že se z nich podaří důležité záznamy dostat.

Robot má ze dna v hloubce vetší, než byl vrak Titaniku, vyzvednout také pilotní kabinu a kusy křídel a motoru. To všechno by mohlo pomoci objasnit, co přesně se 1. června 2009 při osudném letu 447 stalo.

Trosky havarovaného letounu Air France | Foto: Reuters

Trosky airbusu se našly v hloubce 3900 metrů, severně od místa, odkud se posádka naposledy hlásila. Při pádu letadla, nejspíš po nárazu na hladinu, zemřelo všech 228 lidí na palubě.

Francouzský úřad letecké bezpečnosti a vyšetřování tvrdí, že dokud nebudou záznamy z černých skříněk, není možné příčinu havárie určit. Dosud existuje jen hypotéza, že letadlu nefungovaly rychloměry, konkrétně Pitotovy trubice měřící rychlost, a to vedlo v kombinaci s bouřkou k sérii chyb a k pádu letadla.

David Koubek, Martin Hromádka, Marika Táborská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme