Gazprom se snaží změnit vedení respektované stanice Echo Moskvy

Respektovaná ruská rozhlasová stanice Echo Moskvy by mohla dostat nové vedení. O záměru většinového vlastníka stanice, holdingu Gazprom Media, informovali zaměstnanci rozhlasu. Echo Moskvy je v Rusku považováno za jedno z posledních svobodných elektronických médií. Prakticky všechna média, především televize, jsou pod kontrolou Kremlu. Do ruských prezidentských voleb přitom zbývají necelé tři týdny.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vysílací pracoviště Radiožurnálu | Foto: Jan Rosenauer

O možných změnách informoval šéfredaktor Echa Moskvy Alexej Venediktov. Podle něj chce vedení holdingu Gazprom media, kterému patří 66procentní podíl v rozhlasové stanici, vyměnit obsazení rady, která rozhoduje o chodu stanice a ve které zasedá i šéfredaktor a jeho zástupce.

Redakční politiky by se podle Venediktova změny dotknout neměly, stejně jako obsazení šéfredaktorského místa. To má respektovaný novinář Alexej Venediktov zastávat ještě dva roky.

O možném tlaku majoritního vlastníka na liberální rozhlasovou stanici, označovanou za jedno z posledních svobodných médií v Rusku, se spekulovalo několikrát. Podle šéfredaktora už od prosince společnost Gazprom media tlačila na odchod dvou nezávislých členů rady. Na protest proti tomu nyní radu opouštějí nejen ti dva dotyční, ale i sám Venediktov a jeho zástupce.

Přehrát

00:00 / 00:00

O tématu mluvila na Radiožurnálu moskevská zpravodajka Českého rozhlasu Lenka Kabrhelová

Gazprom odmítá, že jde o pokyn shora. Říká, že jde o čistě ekonomické rozhodnutí, protože radu chce přeobsadit tak, aby tam zasedli lidé z byznysu, vzhledem k tomu, že jde o orgán, který dohlíží hlavně na ekonomický chod stanice a na zisk.

„Každopádně se to vše děje před volbami a navíc za největších protivládních protestů za poslední léta, o kterých Echo Moskvy informuje. A navíc pár týdnů poté, co se do stanice pustil premiér Vladimír Putin. Na adresu Venediktova se kriticky vyjadřoval již v minulosti. Stanici Echo Moskvy nyní nařkl z toho, že ho ‚polévá močůvkou‘,“ říká moskevská zpravodajka Českého rozhlasu Lenka Kabrhelová.

Zpráva v Rusku spustila velkou vlnu reakcí. Objevily se i nabídky na výkup akcií Echa Moskvy od Gazpromu. Společnost Gazprom media, fakticky ovládaná státním podnikem Gazprom, kontroluje kromě několika rozhlasových stanic i televizní kanály a tištěná média.

Lenka Kabrhelová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme