GM představuje koncept prvního sériově vyráběného elektromobilu

Na největším americkém autosalonu v Americe, Auto Show v Detroitu, který se v sobotu otevře pro veřejnost, dnes začíná den obchodníků. Zatím se tam ještě sjednává nejvíc kontraktů na klasická benzínová auta, která budou produkovat další a další skleníkové plyny. Ale zdá se, že se na americkém automobilovém trhu přece jen blýská na lepší časy.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dokonalé aerodynamické tvary

Dokonalé aerodynamické tvary | Foto: Alexandr Pícha

Cvakot fotoaparátů novinářů a tiché dohady businessmanů předchází nejdůležitější severoamerické Auto Show. Výrobci a prodejci se připravují na boj o nejbohatší trh a uvědomují si, že se zákazník mění.

"Benzíno-elektrické hybridy teď doopravdy zaujaly americké zákazníky. Zatím jsou ta auta dražší, než kolik uspoříte na benzínu, ale stále více lidí je kupuje nebo je plánuje nakupovat," říká na Auto Show obchodník Ryan Bloos.

Potvrzuje to i Stephen Polk ze stejnojmenné nezávislé výzkumné společnosti: "Když se podíváte na počty hybridů, tak od roku 2004 stoupl jejich prodej dvakrát. Jen vloni se jich v Americe prodalo 230 tisíc. Stále významnější část lidí si tady už říká, chci si koupit hybrid, protože je to správná věc, je to sociálně uvědomělé."

Většina Američanů sice stále nakupuje tradiční benzínová, často žíznivá velká auta, ale největším hitem veletrhu se už nestal nový mohutný džíp ani SUV. Je jím koncept prvního elektromobilu, který v Americe připravují pro sériovou výrobu.

"Nejvíc atraktivní auto této show je Chevrolet Volt. Tenhle ekologický vůz pokládá základy sériové elektrifikace automobilu, která nastane v budoucnosti," kýve hlavou dealer, který prodává konkurenční vozy, a proto nechce být jmenován.

Detroitská Auto Show ukazuje, že americký automobilový průmysl začíná konečně pomalu otáčet kormidla. Tím ale cesta k lepšímu životnímu prostředí zdaleka nekončí. I na výrobu elektřiny jsou potřebné zdroje energie.

"Tato otázka už je pro olejářské společnosti a ne pro automobilové výrobce. I na elektřinu pro nový koncept Chevroletu potřebujete energii, ať už ho nabíjíte doma ze zásuvky nebo na dlouhé cestě za jízdy alternativním palivem. Tomu se ale musejí energetické společnosti přizpůsobit. Musejí mít variabilní alternativní zdroje, zdroje alternativní energie," řekl Českému rozhlasu na autosalonu v Detroitu šéfredaktor prestižního magazínu Automobilový design a produkce Gary Vasilash.

Alexandr Pícha, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme