Google profituje z popírání holokaustu, tvrdí židovské muzeum v Atlantě

Muzeum židovského dědictví obvinilo společnost Google z profitování na popírání holokaustu. Bremanovo muzeum totiž platí za to, aby se neonacistické stránky neobjevovaly mezi nejlepšími výsledky při zadání hesla „Stal se skutečně holokaust?“

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Google (ilustrační foto) | Foto: Fotobanka Pixabay

Marketingový ředitel muzea David Schendowich prohlásil, že chování Googlu je nechutné. Google totiž při zadání hesla zavede uživatele na neonacistické stránky hlásající nadřazenost bílé rasy. Muzeum naproti tomu platí až dva dolary za každý klik, který při zadání hesla odvede uživatele právě na jejich stránku. Se zprávou přišel britský deník Guardian.

„Není to tak, že by přímo brali peníze od lidí popírajících holokaust. Pointou ale je, že naše muzeum a další organizace musí platit boj proti nim. My platíme,“ řekl Schendowich s tím, že profit Google je patrný.

Kvůli nacistům musel prodat přes 400 obrazů. Teď se dva z nich vrací dědicům

Číst článek

Schendowich zároveň odmítl přesně říct, kolik internetové společnosti jeho muzeum zaplatilo. Dodal ale, že optimalizace pro vyhledávače (SEO) a reklamy AdWords jsou primárním klíčem jejich marketingové strategie.

Ředitel Bremanova muzea Aaron Berger k tomu dodal, že podle Southern Poverty Law Center byl stát Georgia jedním z míst v USA s největším rozšířením nenávistných skupin.

„Nikdy jsme nechtěli vydělávat peníze z vyhledávání popírání holokaustu. Na těchto stránkách nenabízíme reklamu,“ zní vyjádření přímo z internetového gigantu.

ČRo Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme