Guardian: Ruské 'armádě trollů' se daří pronikat do britských médií. Citovala je nejmíň 80krát
Nejméně v osmi desítkách případů se takzvaným ruským internetovým trollům podařilo dostat dezinformace do britských médií. Vyplývá to z výzkumu, který provedl britský deník The Guardian. Podezření z ovlivňování britské politiky ze strany ruských továren na internetové trolly vyšetřuje britský parlamentní výbor pro tajné služby.
Deník Guardian prošel archiv 14 britských mediálních domů, aby zjistil, zda média využila některý ze zdrojů, který vede k ruské Agentuře pro výzkum internetu.
Vyšlo najevo, že v 80 případech byli výrobci dezinformací úspěšní a citovala je hlavní média. Do této kategorie spadá třeba i twitterový účet Jenny Abramsové, která se vyjadřovala k mnoha aktuálním tématům a citovala ji i BBC. Nedávno vyšlo najevo, že tato dívka nikdy neexistovala.
Twitter zakázal reklamy Russia Today a Sputniku. Rusko hrozí odvetou
Číst článek
Některé příspěvky byly vloženy do článků proto, aby jim dodaly lokální rozměr nebo přiblížily, jak to na místě vypadá. Podle Guardianu 29 různých účtů citovala britská média celkem v 80 případech.
Server The Telegraph embedoval příspěvky z ruských účtů 15krát, BuzzFeed 13krát asi v 10 článcích a Metro využilo osmi účtů celkem v 11 článcích.
V některých momentech média na sděleních v příspěvcích těchto účtů postavila celé zprávy. Příkladem toho je třeba článek Metra založený na hashtagu #MakeMeHateYouInOnePhrase (v češtině: donuť mě nesnášet tě jednou frází – pozn. redakce), se kterým přišel účet @WorldOfHashtags. Ten Twitter později zablokoval jako jeden z ruských účtů.