Hlaste nám stavby, kde se nepracuje, vyzývá řidiče německý ministr dopravy

Patnáctkrát kolem zeměkoule by se obtočila auta, která během roku v Německu uvíznou v dopravní koloně. Hlavní podíl na tom mají dlouhé kilometry dopravních omezení kvůli práci na silnici. Spolkový ministr dopravy Ramsauer viní jednotlivé zemské vlády ze špatně uzavřených smluv se stavebními firmami. Řidiče opakovaně vyzval, aby na jeho ministerstvo posílali upozornění na všechny stavby, na kterých se nepracuje.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

kolony v hlavním městě

kolony v hlavním městě | Foto: Ondřej Jánoška

Na berlínské dálnici A100 jsou slyšet stroje od časných hodin dlouho do večera. Pracuje se i v sobotu. Stavební firma už oznámila, že na klíčové tepně ukončí práci před původně plánovaným termínem. Řidičům ve velkoměstě se uleví, firma díky tzv. bonus-malus programu dokonce získá za rychlejší práci odměnu.

„Jde o program spolkové vlády, která odpovídá za stav německých dálnic. Firmy ho podepisují už při uzavírání zakázky. V principu to znamená, že když budete rychlejší, dostanete odměnu do výše pěti procent nákladů. V případě nedodržení termínu je tam naopak penále. Opoždění je sankcionováno stejnou částkou,“ vysvětluje Daniela Augensteinová z berlínské radnice.

Přehrát

00:00 / 00:00

Ministr dopravy vyzval řidiče, aby upozornili na tzv. spící stavby, informuje zpravodajka Českého rozhlasu Klára Stejskalová

Stačí vyjet na kteroukoli dálnici v Německu a nabídne se stejný obrázek. Pravidelná dopravní omezení, snížení rychlosti až na šedesátku, někdy jízda v jednom pruhu. Ve špičce jistota, že skončíte v koloně. A na stavbě často ani živáčka.

Ministerstvo dopravy dostalo od řidičů už 2500 tisíce stížností na takzvané spící stavby. „Každou takovou stížnost prověřujeme a má to jednoznačný efekt,“ říká ministr Ramsauer. Řidiče zároveň vyzval, aby stížnosti posílali i nadále.

Jednotlivé zemské vlády vidí za aktivitou ministra běžící předvolební kampaň. Největší automotoklub ADAC to ale tak jednoznačně nevnímá, prý každá aktivita pro urychlení stavebních prací zvyšuje bezpečnost řidičů. „Existují možnosti, jak zefektivnit práci – využívat víkendy, dělat od 6. do 20. hodiny,“ soudí Klaus Rendl z ADAC.

Řidiči se ale musí připravit na to, že při cestách po Německu se ani letos nejrůznějším omezením nevyhnou. Jenom v sousedním Bavorsku se teď dálnice opravují na 60 místech. A naplánovaných je dalších 50 rekonstrukcí s dopravním omezením.

Klára Stejskalová, mka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme