Izraelský tisk kritizuje informační invazi kvůli Šaronovi

Izraelský deník Haaretz ve svém dnešním vydání kritizuje míru pozornosti, která se v poslední době kvůli zdravotním komplikacím věnuje izraelskému premiérovi Arielu Šaronovi. V následujících dnech a měsících by měla média zmenšit stávající nepřetržitou informační invazi.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Zahraniční tisk | Foto: Alena Palečková

Je velmi pravděpodobné, že Ariel Šaron nebude v nejbližších měsících schopen návratu na politickou scénu. Absolutně neexistuje žádný důvod proto, aby nejrůznější mluvčí a reportéři neustále analyzovali situaci jenom kvůli tomu, aby tuto skutečnost potvrdili.

Izraelský premiér se v současné době potřebuje především zotavit a obnovit své fyzické a psychické schopnosti. A široká veřejnost mu musí právě teď poskytnout potřebnou míru soukromí, uzavírá Haaretz.

Americký deník Washington Post konstatuje, že kdokoliv bude následovat Ariela Šarona, půjde v jeho šlépějích. Šaron sám ale nikdy nikoho nenásledoval. Během svého působení v armádě byl proslulý tím, že neposlouchal rozkazy. Také na nejrůznějších vládních postech si později více méně dělal, co sám chtěl.

Nechal postavit osady na Západním břehu Jordánu a v pásmu Gazy. Vtrhnul do Libanonu, přešel z jedné politické strany do druhé a dokonce opustil stranu, kterou sám zakládal. Nakonec zase nechal osady v pásmu Gazy rozebrat a vyzval osadníky, aby oblast opustili. Jeho ideologie byla jednoduchá. Zabýval se realitou. Velký vůdce zvládne to, co zvládnout lze, píše Washington Post.

Slovenský deník SME komentuje privatizaci bratislavského letiště. Pro slovenské opoziční strany je kontroverzní výsledek tendru a jeho celkový průběh dostatečným důvodem pro zrušení výběrového řízení.

Když se podíváme na počty bodů, které získali jednotliví zájemci o bratislavské Štefánikovo letiště, je mezi prvním a druhým místem rozdíl pouze dvou a půl bodu. Konsorcium TwoOne, které se umístilo na prvním místě, je přitom jediné, kterému výběrová komise kvůli jeho napojení na vídeňské letiště strhla osm bodů za riziko konfliktu zájmů.

Kdyby komise toto riziko ocenila na maximálně přípustných deset bodů, zmenšil by se náskok TwoOne před Abertisem, který skončil na druhém místě, na pouhého půl bodu. Kdyby, kdyby.

Náskok konzorcia TwoOne před Abertisem je z hlediska bodového ohodnocení velmi těsný a pouze v případě vítěze se zohledňovalo riziko střetu zájmů. Jinými slovy, u ostatních uchazečů pravděpodobně žádná podobná rizika neexistují. Letiště, která jsou za nimi, jsou asi tak daleko, že pro ně Košice nebo Bratislava nepředstavují konkurenci, kterou je třeba eliminovat, píše deník SME.

Jak se v nové sezóně mistrovství světa vozů formule 1 bude dařit Michaelu Schumacherovi a za jaký tým vlastně bude jezdit? To jsou otázky, kterými v těchto dnech žijí nejen němečtí sportovní fandové. Karty částečně poodkryl sám sedminásobný mistr světa Schumacher, který poskytl rozhovor týdeníku Der Spiegel.

Pro populárního Schumiho a stáj Ferrari byla uplynulá sezóna úplnou katastrofou. Jen jediné vítězství, a to v kontroverzním závodě ve Spojených státech, bylo pro rudé šípy z Maranella mizernou vizitkou. "Nové Ferrari musí být konkurenceschopné. Když nebudu mít pocit, že mám šanci na vítězství v závodě, nebudu mít asi chuť pokračovat v kariéře," říká v interview sedmatřicetiletý šampión.

Schumacher nevyloučil ani přestup k jinému týmu. "Na 99 procent to neudělám, ale nechám si jedno procento jako zadní vrátka. Nemůžu vyloučit ani uzavření nové dlouholeté smlouvy s Ferrari. To ale všechno záleží na tom, jak se bude příští sezóna vyvíjet."

Rakušan Niki Lauda deníku Bild řekl, že uvedené jedno procento, ve skutečnosti znamená, že pravděpodobnost Schumacherova odchodu od Ferrari je mnohem větší, než si myslíme.

Michael Schumacher, který by neměl nic proti tomu jezdit v jednom týmu s Kimim Räikkönenem, se dál v rozhovoru pro Spiegel hlásí k chybám, které udělal v uplynulé sezóně. Uvítal by také, kdyby Ferrari přijalo nové odborníky, ale aby v týmu zůstali jeho šéf Jean Todt a technický ředitel Ross Brawn.

Martin Hromádka, Soňa Marešová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme