Izraelským vědcům se prý podařilo zfalšovat vzorek DNA

Izraelským vědcům se podařilo zfalšovat vzorek DNA, která se v řadě zemí používá jako zásadní důkaz při vyšetřování závažné kriminality. Informuje o tom odborný časopis Forensic Science International.

Biomolekula DNA

Biomolekula DNA | Foto: licence: GFDL

Vedoucí izraelského týmu Dan Frumkin uvedl, že těmito manipulacemi je prý možné úplně zfalšovat klíčové okolnosti zločinů.

Vzorky DNA se obvykle získávají z vlasů, slin, krve nebo dalšího biologického materiálu. Izraelským odborníkům se prý podařilo vzorky od jednoho člověka laboratorně rozložit a vpravit do nich DNA úplně jiné osoby.

Výzkumníci navíc tvrdí, že pokud budou mít k dispozici třeba z databáze přesný popis něčí DNA, mohou uměle vyrobit biologické vzorky tohoto člověka.

Odbornou zprávu už převzala řada médií v Izraeli a ve Spojených státech. Reakce obvykle sahají od varování před možným zneužitím těchto postupů, až po ironické ujištění, že zločinci obvykle nebývají odborníky na genetiku.

Přečtěte si také:
Vědci pozorovali samoopravu DNA
Bílé krvinky katapultují DNA
Ochránci citlivých dat mají výhrady k odebírání DNA násilím