‚Ať žije saké!‘ Japonsko chce oživit ekonomiku kampaní, která má mladé přimět víc pít alkohol

Mladí Japonci pijí méně alkoholu, než pili jejich rodiče. Stát tak nemá takový příjem z daní alkoholických nápojů, jako by potřeboval. Vláda proto chce vytvořit kampaň, kterou mladé Japonce podpoří k pití alkoholu, zejména typického rýžového vína saké, a tím podpoří oživení ekonomiky.

Tento článek je více než rok starý.

Tokio Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Japonsko si připomíná 70. výročí od svržení první jaderné bomby na Hirošimu

Kampaň má především cílit na Japonce v rozmezí 20-39 let | Foto: Robert Mikoláš

Nová kampaň japonské finanční správy nese název „Ať žije saké“. Jedná se o soutěž pro lidi ve věku od 20 do 39 let. Účastníci musí do konce září přijít s podnikatelským nápadem, jak to udělat, aby bylo pití alkoholu zábavnější a atraktivnější.

Návrhy třeba na nové produkty, propagační akce nebo marketingové plány pak rozvinou odborníci. Projekty mohou zahrnout i umělou inteligenci. Ty nejlepší představí v listopadu veřejnosti, píše o tom Finnacial Times nebo BBC.

Japonský úřad chce docílit vyšší poptávky, která by kromě příjmů do státní kasy zároveň podpořila domácí výrobce a celé odvětví alkoholických nápojů.

Devět z deseti Čechů ví, že alkohol škodí. Přesto pijí, nejvíc v létě a v prosinci, ukázal výzkum

Číst článek

Nezájem mladých o alkohol není jen důsledek pandemie, kdy lidé pracovali z domova a změnili svůj životní styl. „Pokud se tento trend ujme, vznikne tak další překážka pro příjmy z daní,“ uvedl japonský daňový úřad podle serveru The Guardian

‚Pijte s rozumem‘

Ve společnosti se ale profilují hlavně demografické změny, na které upozorňuje sám úřad. Společnost stárne a klesající porodnost nezaručí dostatek zákazníků, a tím pádem i příjmů z daní. Podle Světové banky je přibližně třetina obyvatel Japonska starších 65 let, což je největší podíl na světě.

Poslední údaje daňového úřadu ukazují, že objem zkonzumovaných alkoholických nápojů na osobu se v roce 2020 snížil o čtvrtinu od roku 1995. Tehdy Japonec průměrně vypil 100 litrů alkoholu za rok.

U mladých Japonců klesá celková spotřeba alkoholu oproti generaci jejich rodičů. Část z nich nepije alkohol vůbec. Podobný trend se dá sledovat i v jiných zemích. 

Ministerstvo zdravotnictví v Japonsku uvedlo, že se na kampani daňového úřadu nepodílí. Kampaň by podle nich měla zdůraznit, že je potřeba pít s rozumem.

ban, hbe Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme