Jemenský letoun nesměl kvůli špatném stavu do Francie

Letoun Airbus Airbus A 310 jemenských aerolinií, který se v úterý zřítil se 153 pasažéry na palubě poblíž Komorských ostrovů, neměl povolení k letům na francouzské území.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Francie už v roce 2007 zmíněnému letounu zakázala létat do země. A to kvůli jeho špatnému technickému stavu. Právě ten mohl být zapříčinit včerejší leteckou katastrofu, v pořadí druhou za poslední měsíc. Stroj se zatím z neznámých důvodů zřítil do Indického oceánu, poté co se pilot rozhodl odložit přistávací manévr právě na Komorských ostrovech .

Podle francouzského ministra dopravy Dominique Bussereaua inspektoři z francouzského úřadu pro bezpečnost v dopravě zjistili, že stroj má několik závad. Poté už se do Francie nevrátil, tudíž k opravám nemuselo dojít.

Trosky letadla byly nalezeny asi 20 kilometrů od zmíněného souostroví. Podle jemenských aerolinií tvořili většinu cestujících Francouzi nebo obyvatelé. Mezi pasažéry byly podle údajů společnosti rovněž tři děti. Podle předběžných informací přežilo havárii jedno dítě. Zpravodajské agentury v této souvislosti zmiňují dívku ve věku asi 14 let.

Místo havárie nyní kontrolují záchranné oddíly z Francie Madagaskaru a Komor. Záchranné týmy lokalizovaly signál černé skříňky z jemenského letadla. Do oblasti asi čtyřicet kilometrů od ostrova Grande Komore, kde byl signál zachycen, teď míří francouzská loď, která skříňku vytáhne.

Dodejme, že Yemenia air dosud nefiguruje na žádné černé listině, nicméně už několikrát byla nucena se obhajovat před komisí EU pro bezpečnost, která nařídila v rámci letecké flotilly společnosti častější a přísnější kontroly.

Eurokomisař pro dopravu Antonio Tajani v této souvislosti s havárií oznámil, že Evropská komise chce iniciovat vznik celosvětové listiny nebezpečných aerolinek. Francouzský ministr dopravy navíc zmínil, že předmětem vyšetřovaní celé události bude i to, zdali je přípustné naložit pasažéry ve Francii do jednoho letadla, a poté je nechat přesednout do méně bezpečného stroje. Řada pasažérů osudného letu začala totiž svoji cestu v Paříži s následným mezipřistáním v Marseille. V Jemenu poté přestoupili z Airbusu A 330 do méně bezpečného Airbusu A 310, což se jim stalo osudným.

ČTĚTE TAKÉ:

Signály nepocházejí z černých skříněk zříceného Airbusu
Brazilské letectvo zřejmě objevilo v Atlantiku sedačky pohřešovaného Airbusu

Jan Šmíd, Lukáš Vincourek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme